Stel som en pinne jag var. Och stanna jag fick

Livet / Permalink / 0
Igår hade vi pyjamasdag på Kanalgatan.Det innebar att pyjamasen var på exakt hela dagen och jag låg i sängen och i soffan och sen i sängen igen.
 
På TV visades repris på repris på repris. Och man blev så glad för det var mycket jag missat.
 
Men allt har ett pris och idag dagen efter när jag så hurtigt skulle ut och springa med Robban hände något.
 
Mina höfter ville inte på någotsätt röra sig och det värkte till lite i nedre bålen.
 
VAD är detta???
 
Jo jag misstänker att det var min kropps sätt att säga att en hel dag i soffan och sängen INTE är okej.
 
Jag fick till min egen besvikelse stanna och göra vulgära rörelser som att böja sig frammåt och vaja på höfterna för att det skulle släppa lite.
 
Det hjälpte föga och de första kilometrarna blev jätte jobbiga.
Och inte nog med det så var det snötäckt väg och jag fick en liten flashback till skolan då man på idrotten blev uttvingad på längdskidor (som då oftast inte var vallade) och man kom som oftast mer bakåt än framåt. Så dagens ord idag blev bakhalt med allt var det innebär.
 
Det var med andra ord skittufft att springa idag.
 
Som om inte det ovanstående var nog så när jag skulle avsluta min runda genom att dra på lite i fart på upploppet.
Ja då la jag världens räka i en sväng och kanade rätt ut på bilvägen och fick panik för risken för att det skulle komma en bil var ju överhängande.
 
Dessutom mitt i mina kval över bilar så ser jag något på marken som ser ut som bajs!!!
För en sekund eller mer handlade livet om att undvika bilar och bajs.
 
Mitt i allt får ju också självkännslan sig en törn och som för att förtärka min sårade självkännsla gav jag upp ett skrik som innebar att de få människor som antagligen inte märkt eller sett något fick en anledning att titta.
 
Ja det var ju inte alls traumatiskt eller...? JO!!!
 
Men nu till en bild som visar varför jag som är yr, knasig, barnslig och ibland svår ändå är ombrydd.
 
Ja för er som inte vet så har vi avhandlat att det är när folk bryr sig om dig och du är omtyckt. Alltså ombrydd.
 
Kolla in mitt legoland..
 
 
Japp förutom löpning har jag ätit mat ( potatismos med fiskbullar och...gröna ärtor) tittat på TV och byggt med lego. Japp sån var min dag.
 
Jag är faktiskt lite uttråkad nu.
 
Men nu ska jag titta på "Tammy" en hyrfilm som gått några minuter. Verkar lovande.
 
Imorgon är det måndag och jag skall äntligen simma hurra!!!
 
Anna
 
 
 
Till top