Lägesrapport

Livet / Permalink / 0
Ja då är det fredag och jag har varit hemma en stund. Vi har lagat "Paruski" en rätt som jag ätit sen jag var tre skitar hög med mössa på däruppe bland bergen i Huskvarna.
 
Recept?
- Jamen varför inte? "MatbloggarAnna"
 
Blandfärs
Creme fraiche
Massa dill
Massa persilja
Salt
Peppar Vit
Peppar Svart
Blanda allt i en stekgryta el. dyl. till en salig röra.
Klart!
 
Serveras med pressad potatis och Sallad.
 
Japp det var det och nu tillbaka till den vanliga intressanta Bloggerskan "Annalysen" Som kan analysera sitt recept så här.
En lättgjord rätt som är skitgod.
 
Men det var ju en lägesrapport ni skulle få. På min fantastiska julpyntsräd som skedde idag.
Här är den i form av ett kort.
Och jag säger bara hitta tre rätt.
 
 
Jaha. Kan ni se det???
 
Jag säger inget. Bra fredagsnöje. Typ så här:
- Vad gjorde du i fredags?
- Jo jag satt och stirrade på ett kort och försökte hitta tre rätt.
- Det var på den där bloggen ni vet? Annalysen eller nåt sånt.
 
Ja om ni hittar mina tre rätt. Då är ni inte dåliga.
 
Ja idag blev det lite blurr. Men jag satsar på lugn fredag med... vänta på det... CHIPS!!!
- Oerhört bra bantat där Anna.
- Tack mig själv, tack!
Och eftersom jag får gaser av chips. Säger jag nu bara.
 
Phiiiiiii.........???
- Ja det var en smygis fis i ordform. Bra va?
 
Nej tillbaks till vuxenvärlden.
Lugn fredag går mot lördag och Julbord på Västanå slott.
 
Och som eskimåerna säger när de skiljs åt.
Hejdå!
Anna
 
 
 
Till top