När lagom är bäst

Livet / Permalink / 0
 
Julbord ja.
Då har man varit på det första i år. Och kanske det enda, vem vet?
 
Men hjärnan funderar så här.
Alla dessa julbord med all denna mat. Hundra sillsorter hade ett julbord vi var på.
I vilken värld hinner man pröva alla?
Och när man väl lagt kanske sex eller sju sorter på tallriken så kom man ju ändå inte ihåg vad det var för sort när man väl skulle äta. Samma sak gäller egentligen den andra maten också. A kanske känner man igen prinskorv och köttbullar då men ni vet vad jag menar.
 
Västanå slott.
Här var vi idag och vilken mysig miljö. precis som det skall vara på ett slott.
Men här var det inget dignande julbord. Det var liksom inte så mycket alls.
Och först tänkte småländska Anna så här. - Aha! Och detta betalar vi för.
Men det visade sig att det precis lagom. Man hann smaka på allt. Alla sillar, korvar, patéer ja allt.
Och man gick inte därifrån och kände sig lurad för att man inte orkat smaka på allt.
 
Här är det uppdukat och klart. Och ja detta är hela julbordet.
 
 
Kändes som om jag var på julbord i en Jane Austen film haha..
 
 
Och jag hade ju också trevligt sällskap. Men hade Mr. Bingley kommit hade han nog valt den mörka skönheten.
Ps. Ingen av dom på bilden. Fniss...
 
 
Ja och vet ni vad jag har nästan lyckats med mitt julpynt.
Klockan är 19,00 och det är lördag kväll. Gardiner är uppe där jag brukar byta och stjärna och stake är på plats. Hurra!!!
 
Så nu förtjänar jag lite vila.

Fast det är klart att det skulle behövas en löptur nu. Runt båda sjöarna här i stan och även Vättern haha...
 
Och nu skall ni få se ett klipp med en av mina och barnens favorit klipp ur Disneyfilmen. "Björnbröder"
 
God lördag kväll alla
Laters...
 
När vi är ute och åker bil är det denna lek vi leker.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top