Allahelgona, ironi och kuliga saker

Livet / Permalink / 1
Ja då satt man där i väntrummet i huset som mormor Mait dog i. Och väntar på att få komma in till tandläkaren. Jag tänker vilken ironi att jag sitter här idag samma dag som jag skall ut till graven och göra så där fint och mysigt.
 
Varje gång sitter jag och funderar på om det inte var det här planet vi satt på då 1989 och vakade.  Jag var 16 år och innne i den stora karusell som var min tonår. A ni vet. "Vem är jag?" och "jag vet bäst" samt den gamla klassikern "Vuxna vet ju ingenting".
Det var nog den största sorgen, har jag tänkt sen i efterhand. Att jag var så inne i mig själv att jag faktiskt glömde bort mormor lite.
 
Och sen inte långt efter kom ju Kim och det hade varit så roligt om mormor hade fått se henne. Jag var och visade upp Kim för mormor och sa - Titta mormor så fin hon är.  Och jag berättade också att jag var lite rädd för vad jag gett mig in på.
 
Ja det är ju det den här helgen är till för. Att minnas.     Enya/ Orinoco Flow
 
 
Men vi får inte glömma den årliga leta efter Robbans Farfar, Farmor och Faster ritualen. Vi vet alla ungefär var den är men har alltid svårt att hitta.
I år hade Robban utrustat sig med en ordentlig ficklampa. Men det slutade med att jag "Moi" hittade graven först med det lilla skenet från min mobil. Hurra!
 
 
Sen står man där som vanligt och förundras över hur vackert det är med alla ljus.
Och jag som är en sån normal och intelligent kvinna. Tänker samma tanke som jag alltid tänker. Tänk om det är här minikini folket bor. För det ser ju ut som en liten stad i ljus. 

Jaja jag har försökt fånga det på bild.
 
 
Ljuset i förgrunden tillhör en viss "Bertil" Vi ger alltid honom ett ljus. Han har gravplatsen bredvid mormor och det ser alltid ut som om ingen bryr sig om honom. Eller så är det nån som gör det. Och som nu sitter och funderar på det där ljuset som någon alltid ställt där. - Vem är det som gör det egentligen?
 
Och nu. Film!
 
Här är trailern till den nya Hungergames filmen. Det är smygpremiär på min födelsedag och jag ser fram emot den. Inte på samma sätt som till Harry Potter eller Sagan om ringen. Men nästan iallafall.
Biljetter går nu att köpa så jag får organisera mig lite. Den har ju smygpremiär på min födelsedag. Jippie..
 
 
Livet är här och nu och imorgon är det lördag. Missa inte det!!!
Kram
 
Men innan vi avslutar fredag. Nåt jätte kul!
 
 
 
#1 - - Gunnel Hall:

Tack Anna för Dina analyser. Jag läser och läser. Uppskattade just nu filmen om Donald Duck, lite roligt i en annan grå dag.

Svar: Ja. Den lilla filmen har följt oss många år. Blev glad när jag hittade den på Youtube. Och nu fick du se den bra va!
Annalysen

Till top