Du och jag Ryssen, du och jag. Men bara i detta avseende!

Livet / Permalink / 5
 
 
Jaha. Nu har vi ädrat på tiden igen. Sommartid har blivit vintertid och jag har blivit sur.
 
Och jag som trodde att sommartid funnits sen urminnestider för att det skulle bli lite ljusare för mjölkpigorna ute i ladugården det var väl okej tänkt.  Men då visade det sig att det hade sin början 1980. What!!!
 
- Jag som älskar ljuset. Nej.Låt mig omformulera. - Jag som avgudar ljuset likt egyptierna och deras soldyrkan.
 
Jag förstår faktiskt inte riktigt det här. Varje år genomgår jag en inre kris. Som låter så här.
- Varför ställer vi om klockan så att det blir ljusare på morgonen och mörkare på eftermiddagen och kvällen?
Vem vill göra saker ute innan man går och jobbar?
Det är väl efter jobbet man isåfall vill göra något. Visst en timme är inte länge men det är i vart fall nåt!
 
Vi i Annalysen Analyserar partiet. Eller "Mitt parti" som det heter nuförtiden eftersom alla medlemmar annars skulle behöva gå på AA möte.
 
Vi i Mitt parti tycker att vi istället lägger till en timme varje dygn detta mörka halvår. Jag menar då under kväll och natt, så att man får chansen att sova bort det eländiga mörkret. Jaa.. ibland är jag bara så bra.
 
Rysslands president Dmitrij Medvedev tog för några år sedan bort sommartid. Det var stressande för människor och korna blev extra stressade då de inte kan förstå varför de blir mjölkade en helt annan tid än vanligt.
 
Helt rätt jag känner en massa kossor här i Jönköping som blir stressade. Haha.
-  Fokusera nu Anna, det här är viktigt!
 
 - Ja okej då. Men ni vet vad jag menar.
 
Analys.
Sommartid är värdelöst eftersom det plockar bort en användbar ljus timme.
 
Men nu till dagens roliga.
 
Jonna.
Lilla Jonna.
Hon har idag haft 5 årsjubileum på sin Manga Klubb.
Klubben har hon skött som sitt lilla barn, och det är inte helt utan att hennes mamma ibland har tyckt att det tagit lite fokus från skolarbete m.m.
Men när man ser henne där i sitt esse och det går upp människa efter människa och hyllar henne. Ja då blir man allt lite stolt. Eller jag menar jätte stolt.
Bra gjort unge och "Happy fiveyearsday"
 
 
Ber om ursäkt för de dåliga bilderna. Men nu är det nåt med min kamera igen.. den kan aldrig vara still tydligen.
 
Glad Lillelördag allihopa.
Ses..
#1 - - Sussi:

Vintertid suger , jag går i ide nu ses till våren !!

Svar: A visst känns det så. Jag tycker inte vi behöver vintertid. Fy!
Annalysen

#2 - - Ellinor:

Näääää nu är ni negativa jag tycker det är mysigt,och tänk på alla snygga boots,kängor,stövlar,brougs,jodpurse,chelsea,tjohoo blir glad av att bara få skriva om vinter skor. :-)

Svar: Ellinor. Vad är meningen med sånt när det är så mörkt så ingen ser???Haha.. Och jag är inte negativ. Bara lite tvär och sur. Skall flytta till Ulambator snart.
Annalysen

#3 - - Ellinor:

Jag vet,att jag har fina skor om du vill kan jag ta med en liten ficklampa och lysa på mina fina vinterskor då kanske du också blir glad för inom ett år får du dom av mej :-)

Svar: Haha. Nä det behövs inte. För jag tänker inte gå ut i mörkret ändå.
Annalysen

#4 - - Gunnel Hall:

Blev verkligen imponerad av Jonna på 5-årsfesten. Vilken tur att det finns en så duktig bibliotekarie som engagerar sig för dessa ungar.

Svar: Ja. Jag vet. Hoppas ingen sätter käppar i hjulen för dom. Det skulle vara förskräckligt rent ut sagt. Och Jonna i en av sina bästa roller. Ledare. Konstigt när saker går i arv fast man inte är genetiskt besläktade. Eller hur. Jag menar då dig mamma :-)
Annalysen

#5 - - Gunnel Hall:

men det sociala arvet finns ju också

Svar: Ja det me :-)
Annalysen

Till top