Min rehab började ju så bra

Livet, Vardags analyser / Permalink / 1
Ja här fick man då chansen att ta en paus.
 
Och det började så bra. Jag har vilat och vilat och vilat.
 
Jag har lagat mat och till på köpet husmanskost. Ja det blev rotmos och köttkorv igår. Mums tycker jag.
Idag blev det förvisso köttfärssås och spagetti men ändå, Det är inte varje dag jag lagar mat varje dag.
 
Men så hände något. Efter att ha hittat ett par snygga gardiner till jul, skulle jag då bara beställa från Jotex.
Jag har gjort det förut och såg framemot en snabb process på nätet.
 
Men då hände det som inte är jag. Efter tre misslyckade försök hände följande.
 
Efter världens harang med ord som ingen i hela världen borde få höra. Och en snabb reträtt genom ytterdörren ner till affären ( där jag blev arg för att jag redan läst alla skvaller blaskorna). Så blev det då en choklad kaka.
 
Typiskt jag som hade lyckats att inte äta något godis på ett tag.
 
 
Det har hänt några gånger nu det sista året och jag är så trött på det så jag spyr.
 
Jag har tänkt så här den sista tiden. Man kämpar och kämpar. Livet är enformigt och tråkigt. Jag är ju ändå en person som verkligen försöker att liva upp livet för mig själv och alla andra då och då. Men om en sån som jag slutar och inte orkar göra det där lilla extra längre vad händer då?
 
Imorgon skall jag ta nya tag och det är ändå lustigt när man hela tiden skriver här och tänker att nästa gång då skall det inte bli något deppigt.
 
Så ett nytt mål.
Jag skall denna vecka skriva enbart positiva saker varje dag. Och jag menar minsta lilla grej.
 
Det får bli Annalysen och positiviteten veckan ( a varför krångla till det med svåra ord)
 
Men den får börja på måndag för det händer ju trots allt lite annat i helgen. Och kanske kan jag börja redan nu.
 
Ses alla
Kram
#1 - - G:

Analys från Gullan: Du är MÄNSKLIG. Ibland blir jag alldeles yrslig för att livet går så upp och ner. Men ikväll upp?😊 kraaaaaam!

Svar: Det är så bra med dig G man blir alltid så uppåt när man läst dina små inlägg. Glad att du är upp. Men det är lite jobbigt med berg och dal banan som stavas livet. A
Annalysen

Till top