Tonåring? Nä...egentligen inte

Tonårsmamman / Permalink / 2
Jonna ja.... hon kom med buller och bång ungefär som min brorsa.
 
Jag skall nu skriva om detta men jag kan tycka att jag hoppar över en hel del för de sex åren var ju inte helt innehållslösa vi flyttade typ tre gånger och Kim började på dagis. Jag fick jobb och vardagen kom och gick.
 
Jag kanske berättar mer någon gång men nu är det dags att berätta om Jonna.
 
Denna gången var det en konstig graviditet och jag tänkte mycket mer på vad som hände med mig och min kropp för nu var jag ju lite äldre och tonårs tankar och tonårs maneér började ebba ut lite faktiskt.
Jag vet att det var ungefär nu när jag var gravid med Jonna som jag ändå började känna att det livet jag levde var okej men att det nog fanns något därute som var anorlunda.
 
Jag gick inte upp i vikt den här gången utan gick faktiskt ner fem kilo de tre första månaderna. Jag hade också sett till att gå ner lite grann i vikt de tre sista åren före graviditeten för jag vet att jag tänkte att man behöver ju inte bygga på sin kropp.
 
Jag gick ju upp ca. 18 - 20 kilo när jag var gravid med Kim och jag hade det färskt i minnet för mitt självförtroende var inte i topp åren efter Kims födelse.
 
Jag hade ingen lust att bli så stor igen men jag behövde inte oroa mig som sagt.
 
Jag vet att jag skojade om att Jonna hade sån aptit redan i magen och att det var därför jag faktiskt gick ner i vikt. Men vid närmare eftertanke var det nog så att jag hade ändrat matvanor med åldern och man smällde inte i sig onyttig mat i lo och lä.
 
Jag var gravid och jag jobbade. Jag städade hotellrum för glatta livet och jag vet att jag trivdes och jag tävlade varje dag med mig själv om hur snabbt jag kunde städa ett rum så det blev tipp topp.
Jag tyckte det var kul och trivdes som fisken i vattnet.
 
Till slut blev jag ändå lite stor naturligtvis. Jag städade tills jag var i sjunde månaden och det var väl inget som egentligen störde och jag hade nog fortsatt lite till om det inte var så att jag fick ett brock på...håll i er nu...blygdläppen...hurr...nej....
 
Haha... det var inte roligt. Och det underligaste var att cirka en gång varje månad de sista graviditetsmånaderna ungefär vid mens tiden, då hände det något och blygdläppen blev väl blodfylld eller nåt för den hängde ner ca fem centimeter och mer längs benet...mycket märkligt!
 
Sedan var det dags för benen jag fick brock på dom med och bristningarna på magen blev några till.
 
Ja Jonna är därinne....
 
Jag var tvungen att sluta jobba för jag orkade men min kropp var inte med på noterna.
 
Det gick några månader till och jag vet att jag faktiskt kände mig lite vuxnare denna gången och det var nog ändå ett rätt bra beslut det där med att vänta sex år mellan barnen.
Tonårsmamman var ju egentligen inte tonåring längre utan höll så sakterliga på att bli vuxen.
 
___________________________________________
 
Ja jag får väl byta namn till Tokmamman istället för jag lugnt säga att jag blev vuxen senare när jag var 35 ungefär haha...
 
Men idag har det varit torsdag och jag har sprungit en runda och i mitt sinne var den längre än rundan runt båda sjöarna. Men man har ju tur som har en man som håller en på jorden och berättar när man har fel.
 Ja jag är väl inte sur för det men det hade kännts bättre om det var så att den var längre naturligvis.
 
Och jag har ju lovat er ett kort på en svettklump och jag tror attjag lyckades ta ett idag.
 Vänta jag skall bara kolla telefonen.....
 
Japp hittade några bra svettklumps bilder
 
 
Jag e ju för snygg...
 
 
Eller inte...
 
Nä nu skall jag gå och titta på Ex on the Beach. Fy...vad långt jag får hitta på en cool förkortning helt enkelt.
EOTB ha det var ju enkelt.
 
Mot fredagskogen för jag e Allan i dalen...
 
 
Det är la tur jag blev vuxen vid 35 eller???
 
Laters
 
#1 - - Sussi:

Jag lovar att tala om den dagen du blir vuxen vännen min ( med tanke på korven mm )

Svar: Korven??? Va...åh nej...jag är gammal jag hänger inte med Sussi. Förresten är inte gammal och vuxen samma sak? haha...
Annalysen

#2 - - Kim:

Alltså jag kommer alltid hata den där bilden! För jag minns allt hur ni ropade på mig och lurade i mig att "nu kan du få se bebisen Kim". Och jag kom utspringandes och möttes av en mage med kladd på. #tuffuppväxt

Svar: Haha..alltid lika lättlurad. Jag är mer fascinerad över att jag ens la upp den för jag känner att jag ser grotesk ut. Tuff uppväxt? När jag var liten fick man minsann resa sig ur soffan när man ville byta kanal på TV:n.
#jobbigaungar
Annalysen

Till top