Hurra....!!! Det är PMS

Livet / Permalink / 0
 
Det här med uppet och nedet. Jag måste ändå bara säga att så här är det för alla då och då och i mitt fall så blir det lite jobbigt ibland.
 
Men idag när jag gjorde min morgon toalett gav livet mig ännu en förklaring till känslor svallningarna i form av lingonvecka(mens) och jag tänkte att ja...shit..så är det förstås och jag känner en otrolig lättnad för det gav en förklaring.
Sen att min form av PMS alltid varit motsattsen till det man förknippar med PMS(ilska och sinnessjuka utbrott), är ju inte helt kul och många har diskutionerna varit vilket man föredrar egentligen
 
PMS i form av ilska med de utbrott som kan komma med det.
Eller PMS  som i mitt fall består av total sorg och utbrott som kommer med det.
Jag har aldrig kommit fram till det rätta svaret för jag tror inte det finns något rätt svar, mer än att alla som lider av den helst hade varit utan PMS:en överhuvudtaget liksom.
 
Idag var min form välkomnad för man blir allt lite överaskad och rädd när känslorna åker jojo och man inte rår för det.
Och hur många ropar "Hurra...!!!" det var PMS...jag bara undrar?
 
Jag hoppas att det bara är jag iallafall.
 
-Robban den här låten är ju mentalt totalt galen...
Vi sitter i bilen på väg till Göteborg och jag har som vanligt hand om musiken och spotify.
Jag får helt plötsligt upp "Så mycket bättre" låtar och nu är det E-type som tolkar Mikael Wiehes låt "Titanic"
 
-Men...säger jag sen. -Den här låten är ju precis som jag kan vara ibland...den är ju jag...!
 
 
Jaa....
Här är musik som man stampar takten till och som svänger lite som bossanova(eller nåt) men med en text som handlar om total sorg och fruktansvärda känslor samtidigt.
 
Det är jag när jag har PMS och lite höstångest....
 
Ja så är det.
 
Men i dagarna kommer ju nyår och jag som av någon oförklarlig anledning blir riktigt deppig av denna afton. Samlar mig nu och försöker fokusera på mig själv och allt annat så att jag inte skall övertänka något.
Otaliga är ju dom nyårsaftnar då det har blivit jobbigt och slutat med tårar.
 
Det blev faktiskt så illa så att några år beställde jag och Robban bord på restaurang och firade lite för oss själva innan tolvslaget och sen drog vi på lokal och svängde de lurviga.
Nu låter det hela mycket sorgligt men det var ändå skönt och avlsappnande.
 
Men i år åker vi till E och firar och det blir jättebra. Vi har gjort det förr och jag vet att det funkar.
 
Har ändå försökt att förstå mig på mig själv för det är ju lite underligt för jag har inga barndoms eller livsrelaterade upplevelser som kan ha orsakat det hela?
 
Jag menar visst är jag som låten ovan men så är det ju inte hela tiden och kanske är jag bara avundsjuk på alla som är så tjusiga och får dåligt självförtroende och blir som i den här låten istället...
 
 
Haha...nä jag tror inte det va....
Jag menar jag har ju redan en karl...fast...inte en massa klöver....ROBBAN!!!
 
Nä...det är bara bättre att inte försöka förstå utan komma vidare istället...eller hur?
 
Okej nu får det vara nog....
Jag är faktiskt väldigt bra på att styra båten som är min.
Och den är stabil som få det vet jag.  Fast det är klart vilken båt som helst skulle kränga när det stormar på öppet hav så är det ju.
 
Dags att chilla med sin man nu och lite film.
 
Kram Alla
Kram E-type
Kram Nanne www.ingenskavaraavundsjuk.se
 
Laters....
Till top