Velodrom. Det var ändå rätt fascinerande

Livet / Permalink / 0
Ja så har man då varit i Falun och tillbaka.
 
Och det sista dygnet har jag sett mycket sånt här.
 
 
 
Och det här med velodrom som jag tyckte var så märkligt var ju ändå rätt faschinerande.
 
Man använder cyklar utan broms och bakhjulet var inte fritt snurrande utan pedalerna snurrade samtidigt som däcket typ...
Sedan gällde det att komma upp i fart. Och sen när man var färdig gällde det att komma ner i fart.
Båda delarna tog ett varv eller två.
Det sistnämnda var ju nödvändigt eftersom cyklarna inte hade några bromsar och hela banan lutade 50% i kurvan och 30% på rakan.
 
Har alla förstått grejen?
Nä.. men några bilder hjälper nog
 
Jag satt där i fyra timmar men det gick snabbt eftersom hela grejen ändå var intressant.
Plus att jag hade laddat med skvaller och "Wasa knäcke"
 
Mobilen var också bra att ha då jag äntligen kunde prova några effekter som jag inte använt så mycket förut.
 
 
 
Och Robban som fick detta i 40års present fick chansen att leka med sina cykelkompisar hurra!!!
 
 
Stiliga som få eller hur!
 
Ja och nu är det bara att publicera detta inlägg och konstatera att jag öppnat ögonen på många som inte visste vad velodrom var eller att det fanns.
 
Jag är så vis...eh...nä!
 
Men lördagen är slut men inte lika slut som jag. Och jag hoppas att det bara är i mina trakter som den komentaren har en negativ klang haha...
 
La gon...
 
Ps.
Vill också hylla mig själv för att jag hittat på ett nytt ord. Märkte det när jag läste ett tidigare inlägg.
"Försälgare" Det är inget djur om det inte är rikktigt bra på att sälja. Ds.
 
 
 
 
 
 
 
Till top