Nyponstigen

Livet / Permalink / 0
Bil, tåg,flyg...
 
En dag av resande och den har känts väldigt lång. Men meningen med resan gör att det känns som om man kan resa tusen mil för att göra det man måste....haha...jag skall inte dra den paralellen.
 
Men syftet med den här resan är så stort så man har svårt att beskriva i ord.
Resan Kim har gjort är helt otrolig och jag har några gånger idag försökt att finna ord som beskriver men det har inte riktigt velat komma något bra alls.
 
Bilen har idag åkt från Jönköping till gamla kära Osby och varje gång jag kommer till denna lilla håla blir jag liten igen i själen och även om vi bara var där en kort stund så hann många minnen komma.
 
- Ja du mamma...säger jag när vi sitter på tåget från Osby till Kastrup.
- Det är skönt att veta att vi aldrig kommer till Nyponstigen.
 
Mamma tittar undrande på mig och jag ler.
Ja det tog faktiskt några år innan jag fattade det. Jag skrattar och minns tillbaka när vi var små och praktiskt taget åkte tåg precis överallt med mamma Gunnel.
Ofta och länge och vi sprang runt på tåget jag och Martin vi utforskade och lekte och oftast stalkade vi nån stackars konduktör för vi ville se vad han hade för sig.
 
- Kommer du ihåg konduktörerna? - De gick runt på tåget och sa Nyponstigen hela tiden och jag tyckte det var så fantastiskt att det fanns så många ställen som heter så...
 
- Va? mamma ser ännu mer frågande ut.
 
- Jo han sa ju hela tiden "Nypåstigen" för att kolla folks biljetter. 
Jag skrattar och nu fattar mamma och vi skrattar båda två.
 
Väl framme i Kastrup bär det av med flyg till Glasgow och här sitter jag nu efter middag och umgänge med familj och det skall bli så spännande imorgon och hur skall jag kunna sova i främmande säng.
 
Lite bilder från vår dag idag och jag kan väl säga så här. Lång dag och fototarmen var trött.
 
Först vill jag visa att denna resa skaffade jag mig några ordentliga vuxenpoäng
Kolla...
 
 
Åh...min första Allers tidning.
 
Japp...idag har jag löst korsord. Det har jag inte gjort sen sist haha...
 
Nästa perongen i Osby
 
 
 
Familjen Taikon är samlad och så bär det av över broa
 
 
Och till hotel och tråkig korridor
 
 
Jaha...
 
De sista korten kan faktiskt vara de tråkigaste jag tagit på länge.
 
Men sist ännu ett exempel på varför man måste hålla koll på sin telefon
 
 
Haha...
 
Dags att sova det är sent och blogget kom ju av sig lite och imorgon blir det nog lika sent.
 
Mot examen och ivääääg....
 
Laters....
 
 
Till top