När man blir träffad av blixten

Livet / Permalink / 0
Imorse ungefär klockan 06.35 slog det mig att livet är lite för tufft ibland och efter ett möte under gårdagen beseglades mitt öde för den här sommaren och jag vet att jag för tillfället när besluten togs inte var riktigt med i matchen.
Jag var alltså inte på plats i psyket för jag var i mantra land....igen ....suck...
 
A...ni vet...
 
Student...plakat....examen....flyg.....björkris....
mottagning...presenter....lokal...mat...eh..vänta nu..present?...det är ju klart HURRA!!!
 
Men där satt jag på en stol som en fågelholk och visst fattade jag emellanåt vad som sas men orkade inte protestera mer än pytte lite....
 
Men då när jag stod i sovrummet imorse mellan trosa och socka då kom det och jag gjorde som mina döttrar(för jag måste ha fått det från dom) jag djupdök rätt ner i "jorden går under" status och hur jag än försökte styra båten svängde den käpprakt åt helvete.
 
Ja..så började min dag och så fortsatte den hela morgonen och uttrycket "gör om gör rätt" är helt och hållet mitt nu för det är jag som "är" uttrycket så att säga.
 
Men vad dagen led la sig allt och efter lite bra sätta ner foten och ställningstagande gick det bra.
 
Känns som en dejavu det här....Jaaaaaaaaaaaa......DEJAVU VECKAN!!!
 
Och här kommer nästa dejavu.
Kommer ni ihåg att jag hittat min mens?
Japp jag gjorde det och jag blev så glad.
Men sen kom en påminnelse om varför det inte ligger i min natur att ha mens.
 
Och Anna lyssna nu...jag menar det!!! Lyssna...
Människan är inte gjord för att ha två tamponger samtidigt...jag blir så trött...
 
Skall gå ut och dricka en cider(men jag menar egentligen sprit...)
 
Men innan jag går ska ni få en bild av Jönköpings marknad och svaret på varför vi kallas för Sveriges "Jerusalem"
 
För är det marknad med mycket stoj och stim och....vänta på det...alkohol...ja då är det på bilden ett måste i Jönköping...
 
 
 
Ja Jönköpingsborna skall ju inte tro (tro haha...) att dom ska ha kul utan lite predikan.
 
Nästa år kommer det vara ett litet tält bredvid där det står "Mitt parti Annalyserar" jaaa...Och jag kan dela ut tamponger och gasbalonger(rimmar!) och kanske lite godis.
 
Hm...undrar om det räcker med ett tvåmanna tält???
 
Laters.....
 
Till top