- Anna sluta gnälla

Livet / Permalink / 0
- Du har varit lite gnällig på sista tiden. G tittar på mig och sen fortsätter hon - Nu kommer du skriva om detta på din blogg eller hur?
 
Och visst har hon rätt och hon är inte ensam om att tycka det.
Igår när jag lagt upp inlägget om gnällis grej nummer 354 så kände jag att näe...hur blev det så här?
 
Ja vem vet?
 
Men jag har analyserat det hela och det har sina förklaringar. Vissa kan jag ge här och nu..så...jag börjar med dom.
 
Det här med att vara mamma men att inte egentligen behöva bry sig längre var svårare än jag trodde...ja det har jag skrivit förr men jag menar...att det var MYCKET svårare än jag trodde.
Men jag har nu börjat landa och det känns ändå jätte bra och det här med att det alltid är min tur känns bra.
 
Vadå. Alltid din tur? undrar någon
 
Jo när jag handlar till exempel kläder då är det nu förtiden alltid min tur.
Förr gick man runt i affärerna och hur mycket man tänkt sig att köpa något till sig själv så blev det alltid så att man hittade något till någon av barnen. Det var väl inget fel med det men det känns ändå skönt att bara slappna av och tänka på sig själv.
 
Och nu står jag här på landningsbanan och funderar och funderar. Och det som visat sig i mina inlägg angående att byta jobb och drömmar och så vidare är ju antagligen bara för att jag inte riktigt vet hur man lever ett...jag, mig själv och jag liv.
Och en liten deppression kom nog och jag trodde den gick över fortare än den gjorde.
 
?Oye, piensa en tu futuro, no pierdas mas tiempo!
?Por que?
Porque la vida es corta.
Dejame en paz, dejame solo, yo vivo hoy no miro para atras.
Pero piensa que es muy importante mirar para.
?Adelante!
 
- Lyssna! - Tänk på din framtid.
- Varför?
- Därför livet är kort.
- Lämna mig ifred, jag lever för dagen, jag tittar inte tillbaka.
- Visst men kom bara ihåg...det är jätte viktigt att se framåt
 
Japp texten från "Sash"  låten "Adelante".
Jag lyssnade mycket på den förr och jag tyckte nog om den för att de sjunger på mitt modersmål som jag egentligen inte bryr mig så mycket om men som jag ändå är glad att jag kan förstå lite, lite....
 
 
Japp tack "Sash" jag ser frammåt och går in i duschen för att ansa mig inför kvällen. Skall spendera den med vänner och äta(hoppas jag) och dricka lite.
 
Imorgon bär det av till andra vänner på kvällen efter gravljuständning och annat.  Man måste vara företagsam och att nätverka är ju alltid bra haha...
 
Fast visst är det jobbigt det där med att behöva ansa och raka och fixa.
Men nu är det klart och jag är så len :-)
 
Men nu bär det av och jag skall till "Brasseriet" eller vad det nu heter och jag är inte rikitgt klar än.
Och G jag skall inte gnälla mer. Men jag måste få säga en sak till...
 
- JAG HAR JU FÖR HELV... INGET ATT HA PÅ MIG!!!
 
Jaja...får väl gå naken då.
 
Kram Alla imorgon är det både "Halloween" och "Allahelgona" coolt....
 
Trevlig helg
 
Mirar para adelante.
 
Laters....
Till top