Det var en gång...en halloweenfest....

Livet / Permalink / 1
 
 
Det var en gång två tjejer som hade lite tråkigt i livet.
 
- Det händer ju ingenting. Sa den ena till den andra.
- Nä...jag vet. Vad ska vi göra?
 
De båda tjejerna tittade på varandra en stund, och sen nickade de båda två och log åt varandra.
Som vanligt hade de båda tänkt samma sak och nu när de förstått vad de måste göra så satte de ingång.
 
Ja det skulle bli fest och amerikanarnas ide om Allahelgona lät ju kul.
För det dom kallade Halloween var ju lite mer festligt än vårat firande och man klädde ut sig det gör man ju faktiskt inte på Allahelgona.
På Allahelgona tar man sig till gravar där nära och kära vilar och tänder ljus i mörkret och det är så vackert med alla ljusen.
 
Men att ta alla kompisarna till en kyrkogård för att festa var ju inget som skulle bli särskilt uppskattat i grannskapet. Så de båda tjejerna tog idén om kyrkogård inomhus i en lokal de smyckade med gravstenar och skelett. De dukade upp mat och fixade med bar.
 
 
Inbjudningarna var svarta med vit text och förseglade med rött sigill...
 
Från när och fjärran kom de då...gästerna...och alla var förväntansfulla.
Och framför allt de var alla så jätte fina...
 
 
 
Det var kungar och prinsessor, häxor och annat oknytt...
 
 
Fantasin hade inga gränser och alla var glada speciellt de båda tjejerna som med sina ideér fick glädja alla dessa människor som de gillade så mycket...
 
 
De hade lika roligt som sina gäster och med en fördrink bestående av en festis som de preparerat med Absolut så fick de igång festen.
Och det var ju fantastiskt roligt att se alla hemska figurer med en festis i handen.
 
Festen varade hela natten lång och alla var nöjda...
 
 
Jaha du G vilken pingla liksom....
 
 
Hopppas du inte blir arg på mig nu :-) Puss,puss....
 
Så här var det....
Det var år 2006
Nästan tio år sedan nu och det känns ju inte som igår men det är så roligt att se alla dessa roliga bilder och det får mig att tänka att näe...nu tar jag tag i det.
Och även om jag inte fixade med festen själv för E var ju med mig så var detta så fantastiskt roligt och jag hoppas att jag inte lägger alla ideér i mitt fulla huvud åt sidan utan fixar mer....och fler saker i denna kaliber...
 
E får jätte gärna vara med ;-)
 
_______________________________________________
 
Nu skall jag ut och springa och sen göra mig färdig för en tur till Mormor Mait med de fina saker jag köpt till hennne.
 
 
Goa mormor Mait Edit Emilia Hall tänker på dig alltid.
Hör ditt bullrande skratt och tänker att jag önskar att du var här...
 
 
 
Kram Alla
Kram Mormor
Vi ses i Nangiala...
Det var så jag skrev till mormor i annonsen i JP och jag var bara 15 år och Kim kom ett år senare...
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Sötaste Anna,skulle jag säga att jag själv aldrig gnäller så vore det verkligen som att slänga in en T-rex i ett pyttelitet glas-hus. Tycker kanske bara att dina ögon sett ledsna ut,och vill gärna att de ska få bli glada igen. Vi får hjälpas åt!😚 ha en riktigt mysig kväll! Kram g

Svar: Tack G. Lite ledset är det väl men så är det ju ibland. Svaret kom lite sent har faktiskt haft en trevlig helg med mycket umgås och så vidare så nu är jag glad igen haha... Jag säger trevlig söndag kväll. Hälsa AKram
Annalysen

Till top