Marika, Marika, Marika

Livet / Permalink / 1
Söndagen gick ju som sagt i slowmotion men lite hann vi med och bland annat var vi förbi och tittade in hos Kim och Björn i deras nya lägenhet.
 
Ja dom har ju inte riktigt flyttat in än. Men det var trevligt att se hur deras lägenhet kom att se ut till slut. Jag menar kommer ni ihåg?
 
 
Ja så här ser det inte ut nu, men jag tänkte att ni får se bilder på hur det ser ut när allt är klart istället.
Lite som en överaskning liksom.
 
Vidare så gick söndagen i sötsugets tecken och jag åt inte mycket godis men jag letade upp allt som fanns och åt lite av varje. Märkligt att man aldrig kan låta bli. Speciellt när man verkligen bestämt sig för att inte äta godis alls.
 
Att det skall vara så svårt...
 
 
Ja jag har lagt upp den här bilden förut och den säger ju så mycket och visst tränar jag men att lägga lite mer krut är inte fel och jag och Kim var ju och provade förra veckan och nu är det dags att fixa det där kortet helst imorgon...
 
 
 
Tidigare på dagen hade jag och Robban titta på film och "Avengers Age of Ultron" var på tapeten och den är jättebra.
 
Men det var efter middagen på kvällen som den verkliga underhållningen kom och jag var inne på SVT play och kollade in Marika Carlssons "En negers uppväxt" och jag har sett henne förut och det är så skönt att lyssna på någon som haft så många lika upplevelser som en själv och hennes budskap är klockrent och jag blir så varm i hjärtat för även om jag bestämde den där gången att jag inte är någonting så känns det bra att få känna att man har något gemensamt med någon.
 
Nu känner inte jag Marika och hon verkar ha haft det riktigt tufft och blivit riktigt tuff också och jag beundrar att hon tar upp alla aspekter av hur det är att vara adopterad med alla de fördomar man möter samt alla de fördomar man själv har och som blandas i någon slags märklig mental sinnesförvirring.
 
Jag tänker inte berätta allt här men det där med att man blir förbisedd för sin hudfärg har jag varit med om.
Till exempel när man stod ensam  i receptionen och hälsade gäster välkomna och en blond kollega kom in och gästen helt plötsligt vände sig mot kollegan istället och lät en annan stå där hängande i luften med sitt välkommen.
Det var inte kul.
 
Hon är värd att titta på.
 
 
Men det var den kvällen och jag gjorde smörgås tårta och den blev bra och förhoppningsvis god och jag hade glömt hur det var då förr i tiden när man lämnat ifrån sig tårtan och man blev så in i bomben nervös för att den skulle var äcklig.
Men jag hoppas att den var till belåtenhet och nu när jag börjat tänker jag inte sluta utan göra detta lite oftare.
 
 
Looki looki alla.
Men nästa gång får det bli en med räkor. Och denna var inte till mig utan jag gjorde den till annan människa och dennes födelsedag.
Grattis från mig :-)
 
Nu är det dags att sova och jag lägger mig och somnar till en av mina nya filmer
 
 
Japp nostalgiska Anna har varit framme och även om de kanske inte är fullt lika bra som jag kommer ihåg dem så är jag nu stolt ägare.
 
Oh...yeah...
I fablernas vääääärld....
 
Kram Alla
Kram Marika
Kram Paddington
 
Simma lugnt!
 
Laters....
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Gunnel Hall:

Jag gillar också Marika hon sätter verkligen fingret på viktiga ting

Svar: Ja. Jag har sett henne på inspirations dagen hon vet vad hon pratar om 😊
Annalysen

Till top