Lilla Myran har blivit stor.

Livet / Permalink / 0
 
Ja så här såg det ut imorse tidigt, tidigt när jag närmade mig dörren som leder int till Jonnas rum. Skulle hon bli glad eller slänga ut oss som straff för förargelseväckande beteende.
 
Torsdag den 28 april. Vikt några extra ton eftersom vi ätit mycket mat. Mitt namn är Motherfixit Annalysen och namnet klär mig och jag har förtjänat det efter allt mitt fix. Ja det är ju lite speciellt idag och det är på dagen 20 år sedan jag med lätta steg vandrade vägen fram till länsjukhuset Ryhov och sen smidig som en varg bara andades lite lätt och så var Jonna född.
 
Ja och jag är också ljus som en britt och mitt hår är blont med blåa slingor. Jag menar nä...så lätt var det inte för alla vi som skitit ut en fotboll ur ett golfbolls hål vet...
 
Morgonen började hektiskt och när jag duschat och gjort mig klar och träffat Robban i korridoren mitt i morgon dimman. Så slog vi in ett litet paket för att fira det lilla stora födelsedagsbarnet...
 
 
Ja det är en kladdkaka.
Men alla vi som känner Jonna vet att detta är ungefär som om Robban skulle få en motorcykel.
Samma glädje, samma känsla...
 
Ja där gick vi och det var faktiskt lite spännande för man vet inte hur det kan vara med morgonhumöret, jag menar vem vet någonsin...
 
Så vi öppnade dörren och började sjunga...
 
 
 
Ja det blev lite suddigt men det var svårt att sjunga och hålla ett paket samtidigt.
 
 
Allt blev jättelyckat som ni ser och hon blev så glad för sin kladdkaka. Nu kunde hon ju ta den med till sitt jobb och njuta av den på lunchen.
 
Nu var det dags för mig och Robban att gå till jobbet och vi har båda två kämpat lite extra där då vi imorgon skall på äventyr med Jonna.
 
När jag med andan i halsen kommit hem efter jobbet var det bara att hoppa i duschen och fixa till sig för nästa firande och nu är det familjen som gäller och alla har lovat att komma och alla kom.
Aqua är den restaurang som vi i vår lilla familjekrets har gjort till vår grej och Jonna älskar snitzeln där så nu på kvällen var det så dags för ett besök med nära och kära...
 
 
 
 
Som sagt alla var där även Snitzeln...
 
 
Jajamen och nu sitter jag här i mitt sovrum och jag bloggar och fixar mig för sängen och....packar...
 
Ja Jonna fick av mig ett litet brev där vi berättade för henne att imorgon börjar dagen jättetidigt på grund av en liten weekendresa.
Yes...vi skall till Göteborg där jag och Robban hittat ett litet spa i skärgården...mysigt va...
 
Så det är bäst att jag fortsätter att packa nu för ögonen börjar gå i kors och det gör jag med haha...
 
Kram Alla
Kram Göteborg
LoveNepal
 
Laters...
Till top