Tacksamma lille lördag

Livet / Permalink / 0
Titta på den här...
Jag fick en parfym av min man och jag är så glad och tacksam.
Jag kommer att lukta gott igen(det är positivt) och jag kan ta ett roligt kort.
 
Tacksamhet är bra och jag som inte har varit orsak till någons död(vad jag vet) gör en liten lista...
 
Jag är tacksam för....
Att jag har inte läst någon otäck notis i tidningen angående bråk och en gaffel
Att jag inte är alkis och sitter på en bänk
Att jag har ett jobb passar mig
Att jag kan färga håret och låtsas att det aldrig varit grått
Att jag har två friska och duktiga barn
Att jag har någonstans att bo
Att jag har någon som tycker väldgit mycket om mig
Att jag tycker om min man(fast han idag sett ut som ett utsketet päron).
 
Ja man har ju ändå rätt mycket att vara tacksam för. Jag fick all anledning att tänka på det idag när jag såg min man komma emot mig över gården. Trotts att han är så stilig så såg jag att ansiktet hade en lite askgrå färg och hans panna hade fler och djupare veck än en Shar Pei hund....
 
 
Ja han har varit lite trött idag. Men även om han inte tänker på det just nu så har han säkert också jätte mycket att vara tacksam för. Detta för mig osökt till att han måste vara enormt tacksam för att han har en sådan snygg, lugn och...eh...hungrig fru.
Det där sista var ett ord han själv använde när jag bad honom om tre ord som beskrev hans fru. De två första orden nämnde han inte ens...vet inte om jag skall vara arg eller bara inte förvånad haha...
 
 
Men han fick lite mat och är okej igen och just nu är han nog tacksam för att jag har en blogg och bryr mig mer om den än honom så att han får vara ifred(förutom några frågor angående sin fru då).
Tröttheten hos min man kommer sig antagligen av den resa han kom hem ifrån i förrgår. En resa som bestod i att dricka öl och titta på husbilar och dricka öl och titta på husbilar.
Men han har visat mig minsann och han har synat varenda husbil i sömmarna i hela världen och de är rätt coola nu förtiden och jag hade antagligen blivit lite extra tacksam om någon gått förbi mig och liksom bara...gett mig den här....
 
 
Japp lilla bilen får plats och som sagt...rätt tacksam hade jag nog blitt.
 
Haha....det är ändå tur att han inte sa som i den där svenska filmen...
Jag menar att han tycker att jag minsann kunde vara "Glad tacksam och kåt..."
 
Men jag är tacksam för dagen som varit och "Skrik Åsa" verkar ju leva så jag kan vara lugn.
Min dag har varit lagom jobbig men så är det och jag har ju faktiskt ett jobb jag gillar så...tacksam där liksom.
 
Imorgon är det torsdag och livet har blivit lite längre.
Jag skall löpträna och fixa lite med hemlisar och...jag ska möjligtvis gå på seminarium.
Ett väldigt vuxet ord om ni frågar mig. Men så är jag ju också vuxen nu för tiden...hurra!!!
 
Jag slutar nu och går till sängs i min "Nana korg".
Mitt tips till alla idag är att analysera och ta fram det just du är tacksam för.
Det behövs då och då och är så nyttigt för hälsan.
 
Kram Alla
Kram Tacksamheten
LoveNepal
 
Laters...
Till top