Galningarnas "Hjulafton"

Livet / Permalink / 0
 
 
 
Ja, så här ser det ut för tillfället i vårat kök och jag som bara älskar att det står cyklar i min lägenhet tänker att visst, dom kan väl få stå där då, för jag är ju ändå rätt kär i min man och vill att han ska leva länge och det är klart, ska man cykla runt vättern mitt i vintern då är det nog ändå rätt viktigt att man har koll på grejerna....
 
 
-Titta...det är Hjulafton...
Robban kommer in i sovrummet där jag och Kim ligger och chillar i händerna har han fyra stycken cykelhjul.
Vi tittar båda förvånat på honom och bryter ut i skratt.
Inte för att skämtet var roligt utan för att det var så dåligt så det förtjänade ett gott skratt.
 
Och det är ju så att när någon skall göra något så galet som att cykla en extra Vätternrunda..bara för att man kan..
Ja då är man också förtjänt av både orespekt och respekt.
Orespekt för att man är så sabla galen och lite dum. Och respekt för att man liksom bara gör det man känner för och orkar och är så dum och är så fruktansvärt målmedveten...
 
Hatten av för min man och jag hoppas verkligen att han kommer hem helskinnad...
Och han är inte galen ensam ca 40-50 stycken är dom som nu ställer upp i denna "Abloc Vinter Challenge"
 
Jag och Kim vi var dock inte jätteimponerade för när han gått ut ur sovrummet då fortsatte vi med vårt chill som bestod av att spela "Smurfspel" på telefonen och titta på "smäll i dörrar" fars på TV...
 
 
Och att ta selfiesar tillsammans alltså "fielsammansisar" haha...
Vilket dåligt ord Anna...men visst så kan det vara...
 
Men tillbaka till livet och jag som igår fick veta att min enda riktiga idol gått bort men bara fokuserade helt ogenerat på mig själv och sköt det åt sidan, har idag under en utflykt till Göteborg ägnat lite tid till att lyssna igenom lite låtar och varför jag säger att George Michael är min enda riktiga idol beror på att jag kan så många av hans låttexter rättigenom och det kan jag säga...det säger inte lite...
 
Men när jag börjat smälta att han inte längre finns och att jag aldrig hann se honom live. Då kommer nästa smäll och pang så var Carrie Fischer("Princess Leia") död. Och nu tänker jag som alla andra att nu kan det väl vara stopp ett tag...jag menar, det är så många kändisar som dött det här året, David Bowie, Alan Rickman, Prince m fl...och nu Carrie och George, det räcker och sedan är ju det ett faktum att ingen av dem varit särskilt gamla.
 
Jag hyllar här Carrie och George(för att dom förtjänar det) den ena med en skojig bild och den andra med en låt och video. Och vi får innerligt hoppas att min mans leverne med all denna galna cykling gör att han får finnas läääänge....
 
 
Japp och det är ju tur att det är hennes far som tallar haha...eller inte...
 
Och sen George...
Jag vet faktiskt inte varför det var just denna låt jag fastnade för när alla andra tyckte att "Wake me up" var så himla bra. Men det är ju mannen med guldrösten och i denna låt får rösten komma fullt ut i alla tonlägen. Och texten är ju lite rolig för det är väl så här många män och kvinnor känner för sina partners.
 
Hur Robban känner?
Det vet jag inte. Men jag har faktiskt tjänat mine egne penger på att vara "Grind pöjk" haha...
 
 
 
 
 PERFEKT...
 Kunde inte hittat en bättre video...
 Ah...det var tider det...kära gamla 80-talet...
 
Kram Alla
Kram George och Carrie
LoveNepal
 
Laters...
 
Till top