Dummemosse söndag

Livet / Permalink / 0
 
Mammografi, barndom, positivitet, livet och stridigheter på alla plan...
 
Ja det har varit lite av allt det sista men vet ni vad det bästa är? Jo det är att man lever.
Och att våren är på väg...det glömmer jag lite och det är ändå ganska konstigt för en vårälskare som mig.
 
För någon vecka sedan när jag gick genom vår stads lilla park hörde jag sådan där härlig fågelsång och jag blev helt varm inombords.
Jag tänkte att nu är den på väg och snart kommer sippor och tussilago och videung och träden kommer knoppas och sen när knopparna brister....då kommer en massa människor få problem med luftrören...
 
Ja det var ju visserligen inte det sista som var det väsentliga men så är det ju också och det är en härlig tid som väntar och jag längtar.
 
Jag måste också berätta att jag blev lite rädd där jag gick i parken för det var tusen minusgrader ute den där dan och tänk om fågeln fryser till is och trillar ner....usch...vad hemskt.
 
Idag söndag har jag inte funderat så mycket och efter en härlig lugn fukost fick jag med mig min man upp till Dummemosse och det var en fantastisk idé.
 
 
Ja först var vi hos Kim och snodde hunden för vi tänkte att han kunde behöva en långpromenad på en timme.
 
Det var rätt fantastiskt därute och jag rekomenderar alla som sitter sådär på söndan och undrar var man skall göra av sig själv att åka om vädret vill.
Den här dagen var vatteståndet väldigt högt och bitvis försvann spången under vatten men man kunde gå ute i terängen och som tur var hade jag jättebra skor så det hela blev en rolig upplevelse bara genom att se allt vatten överallt.
 
 
Nu är det dags att ta söndag kväll och min man som jag snart börjar kalla för "Werner" för han lagar all mat.
Och jag...jag sitter här och bloggar...har blivit för fin ni vet...haha...eh...jag menar det..nä skojar ju...
 
Idag vill jag också stämma in i grattulationerna till IKEA och bilden jag hittat är klockren haha....
 
 
Eh..ja...kunde kanske varit utan den här bilden men den var rätt kul.
 
Måndag imorgon lalalaaaa.....
 
Vi hörs imorgon och då är det antagligen saga på gång.
Fast jag känner mig lite ängslig angående sagan för den börjar dra åt ett håll jag inte tänkt och slutet jag bestämt har ändrat sig och jag vet inte hur det kommer gå....jag får panik...det är min saga hjärnan....min...
 
Men det blir också en "samhällsvecka" och jag som tänkt mycket(precis som alla andra) skall lite föriktigt vädra vad jag tänker om det hela.
Jag menar jag som är överkänslig för rasism har märkt av den förändring som sker och det går fort nu...
 
Men inte ikväll för nu är det mat.
 
Kram Alla
Kram Dummemosse
Kram IKEA eh...ja...
 
Laters....
 
 
 
 
 
 
 
Till top