Ta mig tillbaka...

Livet / Permalink / 0
Ja så här såg det ut för en stund sen när vi precis kommit hem och min man nästan på direkten
öppnade kylskåpet och tog ut den största ölen han kunde hitta.
12 mil har han cyklat och jag har varit med som stöd...ja eller jag ställde mig upp varje gång han swishade förbi.
Ungefär 12 gånger på 3 timmar....
Haha...jag är sån bra fru.
Är bilden arrangerad?
Nä...varför tror ni det...?
 
Ja där satt jag och med min Simona Ahrnstedt bok. Och Sveriges nya "Erotik" drottning har skrivit ännu en ny bok om kärlek, intriger, familje problem och ja...sex...
Men man kan väl säga så här, att just den boken kanske inte var så lämplig eller nödvändig om man får uttrycka sig så för inget hängde ihop...
Jag menar cykling, män i trikåer och en bok med lite vuxenlekar...inte att rekomendera vilket slöseri...
 
Men naturligtvis så fanns tid över till lite analyser och jag funderade på allt mellan himmel och jord och av en inte helt förvånande anledning kom jag att tänka på förr i tiden(som så många gånger) och när jag var färdig kom jag på att jag var lite arg på "Darin" faktiskt.
 
-Mamma...när ska vi åka till Tisnaren?
Det var en fråga som några sommrar i rad kom upp och Tisnaren var den sjö där mamma hittat en vänninna med en stuga som vi lånade flera gånger och det blev ett återkommande inslag i mitt liv och min brors och vi älskade att vara där.
Det var där vi badade så mycket och det var där vi fiskade och paddlade kanot.
Det var där vi sprang nästan nakna och det var där vi tältade ute i trädgården.
Det var där vi plockade blommor och bär och det var där mamma Gunnel solade rumpan och nästan alltid kom det någon och förstörde mammas rumpsolande haha....
Tisnaren är ett soligt och ljust minne nu och ibland pratar vi om hur fint det var där och hur mycket kul vi hade.
Det var ett sådant där inslag i mitt liv som jag borde gett mina egna barn. Återigen blir det lite sorgset och jag tänker att även om jag gjorde båda mina barn till små vuxna tidigt så glömde jag ibland bort att ge dom livet också...
Men livet var inte så. Förhoppningsvis kommer det att komma andra barn som jag kan ge detta...japp det är så jag får planera.
 
Tisnaren jag vet att du finns därute och i mitt hjärta där lever du med alla minnen om en barndom som alla drömmer om...
 
Det är här jag blir lite arg på Darin för jag har nu lyssnat på hans låt "Ta mig tillbaka" tusen gånger de här sista dagarna och jag vet att den inte är så ny, men för mig är den det och den är så fin och ilskan ligger i att jag önskar att det var jag som skrev den för så bra tycker jag att den är.
Grattis Darin till en fantastisk låt...den ger mig så mycket inre ro och glädje...tack...
 
 
Ja vilka tankar och det var tur jag hade boken även om den inte passade in för annars hade det blivit riktigt djupa vatten för mig att trampa i...
 
Men Robban då?
Jodå han var jätteduktig. Han cyklade på och någon gång låg han först. Men mest låg han i mitten och även om han såg ut som ett utsketet päron de sista varven så var han med hela tiden och han kom i mål inte först direkt men han var ändå störst i min värld så...
 
 
 
Haha...att man kan vara så kär...
Och det är ju tur det....jag menar imorgon är det den 30 juli och det datumet år 2011 gifte vi oss och det var så fint och nu måste jag sluta för idag och titta på lite bröllopsbilder och några blir det ju säkert här på bloggen imorgon men det blir nog sent igen för vi har bestämt oss för att fira dagen med familj på Liseberg.
 
Det blir roligt det och jag och kaninen är ju bundisar...eller? Så var det ju inte, det var bara jag som tyckte det och stalkade honom en gång jaja...så var det...
 
Kram Alla
Kram Min cyklist
LoveNepal
 
Laters...
Till top