När lugnet sakta sänker sig

Livet / Permalink / 0
 
Det ni ser på bilden är det jag såg när jag ställt mig upp bredvid sängen imorse och jag tog en bild för att illustrera det jag skrivit nedanför...
 
Lugnet sänker sig sakta över livet och man börjar så smått förstå att det verkligen inte blir mer bröllop. Och den insikten uppskjuten i lillhjärnan ger storhjärnan en anledning att börja producera lite mera praktiskta tankar...
 
Ja här sitter man nu och livet börjar bli lite mer som det brukar och jag har egentligen inte något mer att göra än att jobba de här veckorna fram till riktig semester och jag börjar med lite panik över att det är så vanligt igen.
Robbans suck när jag frågade om nästa arrangemang i livet är som alla ni som känner mig vet, inte tagen helt ur luften utan helt otroligt jätte befogad.
 
Men jag ska lugna mig jag lovar.
Fast jag har ändå funderat lite över det här med att jag är så fruktansvärt lik min mamma Gunnel i sättet och det oavsett biologiska band eller inte och jag tänker ändå att är det så att jag verkligen är lik min mamma på det sättet...ja då lever jag nog ändå ett tag till och det utan att det blir tråkigt.
 
Eh..va???
Ja, ni förstår min mamma Gunnel är 76 år med 76 järn i elden och om det inte händer något då ser hon till att det händer något och är hon inte ordförande i någon klubb då ser hon till att hitta någon klubb som behöver en...
Tja kanske lite överdrivet...men inte mycket...
 
Men vad är det då för praktiskta tankar jag pratar om?
Jo...det är några hundra och en av dom kom är av det mer konstiga slaget när jag funderade lite över min adoptivbakgrund här om dagen då jag tittade på "Game of Thrones" och insåg att jag kanske också är en oäkting precis som John Snow.
Och då kan jag ju byta efternamn till Snow.
Det hade ju varit lika fantastiskt kul som coolt.
 
Eller som häromdagen då jag läste nyheter på nätet och bara behövde läsa en rubrik för att genast fatta svaret på frågan...
 
 
Ja och alla vet ju att det inte är någon hemlighet att man kan få vilken fantastisk stil som helst bara man gifter sig med en prins liksom....
Så himla onödigt skrivet....
Vem behöver se det inslaget menar jag.
 
Haha...javisst det låter ju inte som om det är så lugnt men det är lätta och roliga tankar och det är det jag menar.
Det är som när man tittar på en film man kan utantill och inte behöver bry sig...så är livet just nu menar jag.
 
Jag har nu bloggat lite slött för dagen och det är dags för soffa och en kopp te, och om jag har otur så blir det en skumbanan till teet eller en "Weird Banana" om ni så vill.
 
Vi hörs imorgon. Och vet ni...? På jobbet är det ett stort arrangemang på gång och det är dags för Mother Fixit eller Work it om ni så vill, att göra en insats.
Tur....
 
Kram Alla
Kram Lugnet www.sominfaller.nu
LoveNepal
 
Laters...
Till top