Som vi bäddade...men kul var det och fin är hon....

Livet / Permalink / 0
 
Ready or not here we come, you can´t hide....
Ja det var en dag hon sent ska glömma igår och vi andra...vi kommer inte heller att glömma.
Och reaktionen när hon fick se sin bästa kompis var obetalbar och tårarna hon fällde vällte oss alla och vid bordet där i rummet satt ett helt gäng och grät...
 
Det är söndag den 29 maj. Kalorier? Så många så inte ens en dator orkar räkna så långt. Mitt namn idag är Anna Whathappendtomybrainalot. Cigg...inga för vi hade inte tid och jag riskerade ändå livet genom att åka "Spiderman" karusell.
 
Det hela började med att Kim fick besök av totalt okänd man som gav henne ett brev och en väska. Hon följde instruktionerna och satte sig bakom okänd man och som hon sa - Jag satte händerna på hans skuldror men då sa han, nej du måste hålla om min midja...så där satt jag med armarna om helt okänd man...
Det hela var ytterst märkligt.
 
Iväg for hon och när hon nådde målet så stod hon vid hotellet där vi alla mötte upp och alla iklädda vita kläder för att så tydligt som möjligt visa världen att Kim som var helt klädd svart med lite rött var dagens och världens centrum...ni fattar, det var Kims dag i alla aspekter.
 
 
Så Cool var hon när hon kom och modig!!!
Tack Frida för kortet :-)
 
Sen åt vi frukost och som jag sa den första överaskningen var över och snabbt på kom nästa när hon helt oskyldigt satt och åt. Och scenen som följde lämnade ingen oberörd och vi grät nästan allihopa(fast mest Kim).
Och jag tänkte att hur mycket kan man utsätta en människa för. Jag menar även om det bara är roligheter....
 
 
 
 
 
 
 
Jag är ändå så glad att jag fick se för det är inte ofta man får se en överraskning som genererar i sådan äkta sann glädje. Och att hennes vän Hannah som hon inte sett på ett och ett halvt kom är så fantastiskt och man kan inte se att hon var febrig ända in i benmärgen.
Och jag skämdes lite över att vi hållit dom från varandra den där första kvällen.
 
Men dagen flöt på och när vi ätit och gjort lite toabestyr drog vi vidare genom stan bort till en park där det var mer mat och tid för lek....
 
 
 
 
 
 
Det var en lek där kim fick olika föremål som hon skulle para ihop med rätt deltagare och hon lyckades verkligen hela vägen och påhittigheten bland alla oss som älskar Kim var stor och det var en fröjd att se alla kreationer.
 
 
Detta symoliserade den hiss som Sanna och Kim fastnade i en gång för tusen år sedan.
Och så fortsatte det...
 
Sen var det dags för dans och  "skruva lampan" dags som jag kallar det. Eller Bollywood dans som alla andra kallar det.
 
 
 
 
 
Äventyret fortsatte och efter dans och mera vin till folket så drog vi iväg till nästa stopp som var en spåtjej som även var 3:a i världen på ansiktsmålning en kombination som passade perfekt och som var lika bra som märklig...
 
 
Men visst var det spännande och läskigt på samma gång när man liksom fick lite perspektiv på att allt kan te sig lite mystiskt i livet ibland. Men man får inte glömma att livet är sig självt och att det ändrar riktning hela tiden...
 
 
 
 
 
Och sen när vi alla var målade och klara drog vi till ställe där det var dags för ombyte och då blev bilden av det lilla gänget där alla var vita och bruden svart en helt annan för nu brev bruden vit och vi andra svarta istället och Kim stod ut igen och vårt syfte med dagen fortsatte och nu var det pub, tivoli och middag som hägrade....
 
 
Så fin är hon och så fina är vi allihop och nu följde som sagt den delen av kvällen som blev lite mer "rajtan tajtan" och Oh..la,la....
 
 
 
 
 
 
 
Eh..ja...finner inga ord...näe inte ett enda faktiskt...
 
 
Och sen bara fortsatte det men först middag...
 
 
 
Nu vill jag först bara varna för starka bilder och till er som inte förstår och tycker att jag kommer från ämnet så vill jag bara säga...
BARNFILM och barnfilmsnördar förstår man sig aldrig på och dagens filmtema är "Draktränaren" haha...
 
 
 
 
 
Haha..ha....jag såg kortet i mindre fomat och tänkte att va...vilket bra kort på mig och "Toothless" men så visade det sig att jag såg ut som en riktigt full brud istället...
 
Sen var det bara parteeey...
 
 
 
 
 
 
 
Japp suddigt värre och suddigare och suddigare blev det och nästa och sista bilden får bli en sådan där bild som är både lärorik och värdelös men jag vill bara visa alla varför min värld idag har varit suddig med inslag av yrsel och lite snedsteg(riktiga steg).
Så här världen, här kommer det...så här ser en uppdrucken tequila ut haha...
 
 
Nu orkar jag inte mer och jag måste sluta för nu är jag ännu tröttare...nu när jag upplevt allt igen menar jag och min man tycker att det är läggdags och det är såååå...sant...
 
Imorgon är det måndag och jag tänker att det för tillfället är bättre än att det är helg och kanske dags för en dag till av rajtan tajtan och oh..la, la...
 
Haha...ja....

Tack alla för en super bra dag.
Och jag måste tillägga att jag inte på något sätt fixat detta själv.
Snarare var jag bara i bakgrunden med min erfarenhet och vishet(haha...glöm det sista).
 
Kram Alla
Kram Min hjärna www.ärlitedöd.nu
LoveNepal...
 
Laters....
Till top