Jag syr inte upp gardiner, inte en chans...

Livet / Permalink / 1
 
 
Ja så här kan det se ut på jobbet. Och jag får väl tacka T för detta kort
fast jag protesterade högljutt när hon som vanligt
tog bilder som oftast resuterar i roliga öron eller grisnäsa.
Men den här bilden var okej och som jag skrev till henne,
Faan...vilken läcker snäcka haha...
 
Ser ju rätt smal ut i den där...
Jag menar på bilden alltså och jag har allt för ofta den sista tiden frågat trött man(som gillar mig som jag är) om jag ser tjock ut i den här eller den här, eller den här...
Så det var ju skönt att få säga att jag ser smal ut...och smart haha...
Tack T....tack...
 
Det har varit tisdag hela dagen och jag som sett mig nödd att fråga vilken dag det är minst tio gånger idag får väl gå runt imorgon och fråga om det är fredag och bara ta smällen av att...nä...det är det inte.
 
När jag jobbat klart idag så tog jag mig friheten att köpa gardiner och jag som är lika förtjust i det som i att köpa byxor(inte alls), jag var ändå rätt nöjd.
Var dom dyra? undrar någon
Ja...det kan man nog säga, men som jag alltid har sagt... När jag hänger upp gardiner då hänger dom lääääänge. Ja förutom dom förra sovrumsgardinerna för var lite för fula tyvärr.
 
Men sen är det ju det där med att sy och även om dom åkte upp så fort jag kom hem så kommer dom så fort jag skrivit färdig att åka ner, för jag...jag syr inte upp gardiner nä nä nä...
Jag har köpt dom på ställe där dom syr upp dom åt mig så att det blir snyggt och utan fula sprättningar och så vidare,  För även om jag har mormor Maits gamla sy maskin så är det just så det kommer bli...sprättat alltså.
Det slår aldrig fel. Om ni inte tror mig fråga min syslöjdslärare.
 
Gratis? frågar någon annan...
Nä..tyvärr inte men det är smällar man få ta när man är syslöjdslärarens ofavvis.
Vilken bra analys Anna...mycket bra...
 
Men dagen är nästan slut och jag måste lämna över datorn till Robban så att han kan betala räkningar.
Gör du inte det själv...? frågar en tredje...
Jo det kan jag men det är tråkigt och jag gillar inte när pengar försvinner...det är läskigt.
 
Så en sista bild på hur livet såg ut nyss...när jag var lite piggare och lite mer på G fast egentligen inte men det ser åtminstone ut så. Bra va..?
 
 
- Anna...jag tänkte...du som tränar mycket. Vi har en biljett till Iron Man. Jag ska lägga ut den så alla vet om det men....
Ja så sa han idag min chef och jag tänkte att han kanske tänker att jag är den enda som är galen nog att ta tillfället i akt. Och vet ni...det har jag faktiskt funderat på...i en sekund när jag var galen och sockerstinn och kanske full som en alika eller något annat som skulle ge mig sådana konstiga tankar....
 
Men visst...man skall aldrig säga aldrig och jag svarade honom så här.
- Gör det...lägg ut den...och om ingen tar den...då kanske....
 
Japp lämnar livet där lite och ger mig av till min lilla, lilla värld av rosa....
 
Kram Alla
Kram Den som kan sy
LoveNepal
 
Laters....
 
 
 
 
 
#1 - - Mannen:

Vad kul om vi kan starta tillsammans på IM. Jag hinner nog äta och vila en stund innan jag tar emot dig vid mållinjen :-)

Svar: Ja. Du hinner nog äta två mål mat och sätta i halsen också haha...😡🤓
annalysen.blogg.se

Till top