Eeett jätte vardagsdags grattis till dig...till dig...

Livet / Permalink / 0
 
 
Ack ja...så vacker.
Och har man en syster som gifter sig och är sådär vacker som en brud skall vara,
ja då får man ta tillfället i akt och liksom bara...fotobomba...
 
Ja och jag tycker att hon gjorde ett bra jobb, Jonna.
Jag menar varför inte?
Vi lever i en tid då man bara kan fota på, och ta om och ta om.
Och sen om något kort blir dåligt eller om man tycker att man är ful...ja då tar man helt sonika bara bort det.
 
Som 70-talist kan jag inte annat än att gratulera den tid som är nu, för hade vi gjort så på vår tid...oj, oj...
Det hade blivit krig!
Herregud vi hade bara typ 24 chanser på oss att ta dom där fotona för sen var filmen slut. Och då var man tvungen att byta film i kameran och det var ju omständigt som det var. Och sen skulle man framkalla bilderna och då gick man till en fotoaffär där man lämnade in sin film för att sedan få vänta två veckor eller fyra på att de skulle bli klara. Och när de sen till slut kom ja då var dom oftast inte jättebra och om man var ful...ja, då var man det!
Men visst hade man tur så var kameran laddad med 36 bilder istället, och då fick man 12 chanser extra...hurra!!!
 
Ja hon är för härlig våran Jonna och hon gjorde kortet både roligt och episkt.
Och idag blir hon själv lite episk eftersom hon fyller år.
 
 
Ja Jonna fyller Forever 21 och det var idag runt tio tiden exakt 21 år sedan jag hade ondare än ondast och tryckte ut en fotboll på över fyra kilo.
Hur många timmar?
Det vågar jag inte säga. Tydligen är det så att jag lägger till tid varje år. Det säger Jonna iallafall och så är det kanske. Men det måste ju ändå vara så att man som mamma kan skuldsätta sina ungar utefter hur länge man hade värkar. Och till Jonnas fördel så drar Kim det kortaste strået eftersom hon är skyldig mest.
Fast å andra sidan var hon mycket mindre så det jämnar nog ut sig haha...
 
Paketen här ovan som jag igår med Robbans hjälp slog in så fint, vad innehåller dom då?
Jo det kan jag berätta.
Eftersom jag är en väldigt, mycket och oändligt arbetande kvinna så hade jag ingen möjlighet att ge mitt barn frukost på sängen, så det ni ser på bilden är helt enkelt följande.
En festis
En påse Kanelgifflar.
Sist men inte minst en påse med Malaco lördagsgodis.
 Ja och det kan ju tyckas torftigt men å andra sidan så hände följande några timmar senare...
 
 
Japp hon fick en cykel och äntligen har hon något att ta sig till och från jobbet på.
Hon var glad som få, men hann inte klämma så mycket på sin nya cykel för plötsligt stod Ben i hallen och liksom bara, snodde henne rakt av och så drog dom till Rosenlundsbadet.
 
Ja hon blev allt lite kidnappad och jag och Ben hade förberett genom att jag smugglade ner badkläder i hans väska häromdan. Javisst förnurligt som bara den. Hon har i skrivande stund inte kommit hem och jag hoppas att dom har skitkul.
 
Dags att avsluta för idag. Imorgon fyller nästa familjemedlem år och då blir det...vänta på det...inget firande alls för då spelar HV.
Som tur är så är födelsedagsbarnet helt med på det hela och jag som inte förstår alls tittar på person och tänker...va???
Men det är imorgon det.
Nu lägger jag upp en film som spelades in för ett år sedan och även om jag lagt upp den här förut så är den rolig.
I alla fall för oss
 
 
Åh...vad ung hon var på den tiden...
Haha....op...jag är så död.
 
Kram Alla
GRATTIS JONNA #forever21
 
Laters....
Till top