En liten glädjespridare...

Livet / Permalink / 1
Jag stannar cykeln och tittar mig omkring....
Är det någon som tittar? Kommer dom tycka jag är konstig nu? Tänk om någon knycker den?
Jag tvekar en stund men sedan tar jag det fina sidenbandet jag har i handen och knyter det runt giraffens hals.
 
Eh...va? Giraff?
Ja det var faktiskt en giraff och jag har tänkt ända sedan i våras att det varit lite synd om honom där han stått i kylan på mornarna, och jag har liksom bara susat förbi dag efter dag och landat i värmen på jobbet medan han stått kvar där ute.
 
Eh...va? Giraff?
Jovisst, men nu stod jag där bredvid honom och jag hade hittat en prefekt liten halsduk och när jag knutit fast den och sett till att den satt ordentligt hoppade jag upp på min egen cykel och trampade hemmåt...jättenöjd.
 
GIRAFF???
Ja!!! på Kims cykel(min äldsta dotter) har det sedan hon fick en den av oss förra sommaren suttit en liten leksaksgiraff. Vi satte dit den på skoj men hon har valt att låta den vara kvar. Jag tycker det är lika roligt varje gång jag ser den och den gör mig lite glad faktiskt. Och många mornar har jag precis som jag skrev här ovan funderat på att ge honom en present.
Först tänkte jag till och med sticka honom en liten halsduk men gav den idén korgen när jag kom på att jag inte kan sticka. Men så hittade jag en perfekt liten halsduk och jag tänkte att ja...varför inte bara sprida lite glädje både till giraff och giraffs ägare...
 
 
Ja ni ser ju själva vad glad han ser ut och jag tror han kommer att ha så mycket nytta av sin nya halsduk, ja det tror jag faktiskt.
Och om någon skulle få för sig att sno den...ja då sti...eh jag menar, då sätter jag bara dit en ny.
 
Gnägg, gnägg giraffen....
Ja, eller hur du nu låter? Får göra en låt om det. Ja det känns bra och sen drar jag på Idol audition och liksom bara sjunger lite.
"What does the giraff say" haha....känns nytt...
 
Laters...
#1 - - Gunnel Hall:

och samtidigt gör Du lite reklam för Din fantastiska arbetsplats.

Svar: Japp precis så är det mamma haha...vad du är smart :-)Kram Anna
annalysen.blogg.se

Till top