En trevlig helg mig själv...tack så mycket, ja det ska jag....

Livet / Permalink / 0
 
För att må bättre om du hamnat i övergångsåldern skall du äta saker som,
baljväxter, avokado samt mycket frukt och grönt.....
 
Ja och som ni ser så är jag på god väg att liksom bara vara på väg mot ett liv i mindre misär och mycken lycka...
 
-Hejdå P ha en trevlig helg. Min chef står i dörren mellan de två kontoren och önskar min kollega en trevlig helg.
Inget märkvärdigt alls ända till jag hör hennes svar som är lika klockrent som egoistiskt och hon använder samma tonläge och röst som han...
-Hejdå, ja det ska jag....
Ja det var väl inte så märkvärdigt om man inte tar med i bilden att man oftast för att vara lite nice och trevlig brukar säga - Hejdå, du med...
Min chef vänder sig mot mig och jag skrattar så jag dör.
-Jaja eh...ha en trevlig helg du med Anna...han tittar på mig lite förvånat och fundersamt eftersom jag fortfarande skrattar så jag hoppar.
Och sen istället för att svara honom säger jag...
- Fy...faaan P, det var det bästa och mest egoistiska jag hört på länge, du liksom bara skiter i om han har en trevlig helg eller inte utan berättar bara att du minsann skall ha det hahahaaaaa....
Jag dör och sen gör min chef det hela ännu bättre när jag ser i hela ansiktet hur han klurar på vad det roliga i det hela egentligen är, men han ler när jag tittar på honom och säger...
- Hej då CH...ja det ska jag... sen skrattar jag lite till och han går sin väg och skakar på huvudet samtidigt som jag hör honom säga att nähä...nu går jag hem.
 
Som sagt egentligen inte så roligt men den här veckan har varit lite flamsig för man har ju ändå varit lite degig och slö efter att ha sluppit livet som det är med jobb ett tag.
P påminner mig lite senare om att det hon sa var ungefär samma sak som när jag(Anna) häromdagen berättade för en annan kollega att jag minsann alltid bryr mig om hur alla mår men liksom bara skiter i att berätta det hela tiden. Sen skrattade vi igen och så var det inte mer med det.
 
Och det stämmer faktiskt, jag menar jag bryr mig verkligen alltid om hur alla mår men är bara super dålig på att säga det vid rätt tillfällle. Däremot så är jag bättre i handlingsmomentet.
 
Men som sagt en vecka eller rättare sagt fyra dagar har jag jobbat och jag har försökt ta det piano eftersom dom säger att man skall göra det. Imorgon är jag ledig eftersom jag på semestern hoppade in för att göra löner. Och det är tur det, att jag är ledig menar jag för lite trött är jag allt och när jag igår fångade min egen spegelbild tänkte jag att näe...så här kan man inte se ut...
 
 
Japp...
Håret på ända och gammal i blicken. Ögon som är glansiga och trötta.
Visst nu är håret på ända lite grand för att det regnade ute och mitt hår respondar alltid på regn genom att bli stort som ett sabla sockervadd eller nåt...
 
Det är idag onödiga torsdag och jag förbereder mig för fredag. Imorgon har jag bestämt att jag skall springa ut till Robbans jobb där jag tänker tvinga honom att köra mig hem.
Om det är långt?
Nä, egentligen inte. 13 kilometer eller så.
 
Och senare på kvällen får jag väl fortsätta att äta mina baljväxter och en och annan avokado, lite frukt med för den delen. Jag börjar få kläm på det där och tänker åtminstone försöka och har jag tur så kanske jag slipper det där med östrogen och hormoner?
Men det....det känns lite avlägset!
 
Vi är Diamanter som tar form...
 
Laters...
Till top