Var vi dom första fotbollshuliganerna?

Livet / Permalink / 0
 
Bilden har inget med inlägget att göra men jag nämner här nedan generationen som aldrig går ut och jag är nog snart en av dom för jag har så många filmer jag måste se och här är de jag köpte idag.
Om de är bra?
Vet inte. Skall se om jag hinner titta lite på den ena nu ikväll...
 
Plötsligt idag när jag satt på sadeln och cykeln susade fram längs vätterns strand så plockade hjärnan fram ett minne som jag inte sett på länge. Det var lika roligt som pinsamt...
 
Jag är ca. 14 år gammal och sitter med mitt kompisgäng i gräset bredvid en fotbollsplan. Vi är på annan ort och har precis vaknat efter en natt av festande i ett hus med folk vi knappt kände. Alkoholen flödade och när det var läggdags klockan 08:00 på morgonen låg vi ca. 6 personer i en dubbelsäng, resten sov på golvet då någon slängt ut soffan genom fönstret eftersom den var nedspydd. En fest med allt om man säger så.
 
Men så fick killarna som alla är födda och uppväxta i Huskvarna nys om att HFF (Huskvarna FF) spelar på orten vi är i, och natutligtvis måste vi dit och supporta vår hembys "nationalklenoder". Sagt och gjort och plötsligt sitter vi där i gräset vid planen och skanderar och hejar på.
Till en början blir spelarna glada och vi spred glädje med våra glada och skämtsamma tillrop. Men eftersom nästan alla fortfarande är lite onyktra så blir det till slut en ohållbar situation och vårt hejande får ett pinsamt slut när en av de våra däckar mitt på planen.
Vi blir naturligtvis ombedda att lämna och vi gör så utan protester. För vi hade ändå roligt innan det hela gick över styr och som sagt lite glada blev dom allt när vi kom.
 
Funderingarna jag har kring detta är om vi var de första fotbollshuliganerna? Jag menar året var 1989 typ.
Men sen tänker jag att nä, det var vi inte. Vi var där för att heja på vårt lag och visst vi var inte i stånd att ta hand om oss men vi var roliga så länge det varade, vi var roliga "fulliganer" Och synen var ändå rätt humoristisk när killen tultade ut på planen och liksom bara tyckte att det bästa stället att sova på var där innanför sidlinjen. Och han hann inte ligga länge men ändå...
 
Vi var iallafall tusen gånger roligare än de huliganer som idag tar över planerna och använder fotbollen som ett forum för sina egna osäkra idiot beteenden. Att slåss med motståndarsupportrar visar ju bara på ett rätt onormalt beteende och det visar ju bara på hur människan är och att när man inte har religion, pengar eller andra orsaker att slåss för då hittar man på något riktigt lamt som "det andra lagets hejaklack" för dom tycker inte som vi och vi gillar inte fotboll men här kan vi visa hur tuffa vi är ändå....
Jag blir så upprörd!!!
 
Men visst, det dör väl ut nu när det kommer generationer som inte ens går ut i friska luften och som kan slåss i Dataspelsvärlden.
Haha ja...vi är så körda!!!

Minnen...dom bara dyker upp sådär och när jag kom hem och ställde in cykeln lite upprörd över alla dumma fotbollshuliganer då stöp jag i säng helt utmattad.Ja både efter min tripp tillbaka till ungdomen och sånt man glömt för längesedan och sen tanken på...hur orkade jag?
 
Nähä...dags att sova imorgon är det onödiga torsdag och jag frågar mig var veckan tog vägen och hur blev det så här...jag menar jag har inte ens hunnit njuta av att veckan gått fort....
 
Eller hur mamma?
MAMMA???
 
 
Ja just det...
Träffade mamma på stan idag och gick lite i affärer...
 
Men nu så...
 
Laters...
 
 
Till top