Lite bitterhet förlänger livet. Eller hur var det nu igen?

Livet / Permalink / 1
 
Min egen lyckas smed ja...
Ett uttryck som jag gillar och använder då och då
Jag fick idag nys om att de säljer ett ställe här i socknen som jag alltid gillat och jag tänkte då på mitt uttryck.
Så jag gick åstad till lämpligt ställe och inhandlade det enda som jag i nuläget vet kanske möjligtvis med en chans på miljonen skulle kunna hjälpa mig att köpa...
Tempelgården på öa...
 
Ja det är läge nu..
Ni vet det där man alltid tänker när man verkligen önskar att man kunde.
 
Så varför inte livet...liksom bara...
Låt mig vinna flera miljoner på triss
Låt min skitrika släkting som jag inte vetat om men som jag nu ärver träda fram det är läge nu.
Låt min mamma drottningen i Chile komma på att det är dags leta efter sin prinsessa för att lämna över...
Låt min fader konungen i samma land(och som kanske är skild från min mamma drottningen) träda fram för det är dags att ge mig det där guldet nu....
Eller karma...jag är snäll och god...åtminstone har jag tänkt en miljon mindre elaka tankar än många andra och jag är inte Hitler, Pinochet eller Idi Amin.
Och visst jag är inte någon ängel, Astid Lindgren eller Moder Theresa. Men jag har ett väldigt stort hjärta så det är läge nu...
 
Va..???
Vadå stursk...
Nä..jag är bara en liten tjej med stora drömmar....
 
 
Japp...stora drömmar...
Det måste man få ha och jag som tänker att jag skall fortsätta göra djupa spår i gyttjan varje dag, jag tänker att detta skulle vara så perfekt.
Men visst...
Jag skall bara byta namn till Anna Anka och gifta mig med Farbror Joakim och sen när jag vaknar upp i min tecknade säng i Ankeborg då skall jag ropa...hurra!!!
 
Haha...så bittert.
 
Men jag har ändå lyckats lite idag i livet. Jag har tagit mina järntabletter och blivit lite piggare och varit ute och sprungit med min man. Och när jag trodde att jag skulle få håll och inte orka...då sprang jag ifrån honom och kom först i mål.
Well done Anna...
Thank you my self...thank you...
 
 
Och imorgon är det tisdag och jag ska...hör och häpna...jobba...
Och när jag jobbat färdigt då skall jag gå och lämna blod.
Ja så är det faktiskt, min läkare skall kolla om det är några förändringar i min klimakterie tabell och om det är så att jag behöver få hjälp med mina nya egenheter och min nyfunna ångest.
 
Haha...
Det är så roligt för varje gång jag tänker att jag skall skriva om roliga saker och solsken och blommor då liksom bara...kommer det här. Men som sagt terapi...
 
Och för att avsluta denna dag som har lite bitter klang så vill jag återigen bara säga så här...
Jag tycker att den här låten skall vinna Eurovision för även om han var med förra året så är den fortfarande bäst.
Så det så...
 
 
Han och jag...samma energi idag. 
Och jag säger som Arja...jag tacka livet, som har gett mig så mycket...
 
-En liten fråga Anna...Manodeppressiv eller...?
-Nej, verkligen inte! Vad får du det ifrån? Trams...Dags att sova...
 
Tack och hej
 
Laters....
 
#1 - - Gunnel Hall:

Hur mycke vann Du?? På onsdag ska Du och Jonna följa med mig till Spira glöm inte det

Svar: Jag vann 30 kronor faktiskt. Ja just det vilken tid var det nu igen? Men vänta...nu vann jag ju en ny lott hurra!!! Kram
annalysen.blogg.se

Till top