Japp jag fick ge namn åt bröllopsdag nummer 90...

Livet / Permalink / 1
 
Igår var det dags att fira bröllopsdag nummer 6 ett firande som vi klämde in mellan hundvaktsjobb, checkpoint letande, ett biobesök samt två avsnitt av Game of Thrones och lite mat...
 
Ja så var det. Lite hektiskt blev det allt,  men det gick, och enda anledningen till att vi njöt lite extra av vårt bubbel var för att moder natur denna dag inte lät det regna män, men däremot hällde hon en fet skopa vatten som dränkte hela vår stad i nästan en halvtimme och mer.
 
-Kom Anna vi cyklar endå! Robban som är hungrig vill inte vänta längre även om det faktiskt var lite mysigt att sitta där under markisen och titta på folk som flydde så gott de kunde när regnet liksom forsade ner i backen.
 
Så vi cyklade i regn modell halvdant och drog hemåt med hämtmat, sen mös vi lite till framför TV:n denna vår "sockerbröllopsdag".
Ja, jag googlade, jag menar, vem håller reda på sånt. Jag studerade listan jag hittade med vad alla bröllopsdagar heter en stund och ser att det sista man kan fira i bröllopsdags år är nummer 80 och då är det platina som gäller.
-Men vad firar man sedan då? Vad heter nummer 90 tillexempel? Robban tittar på mig och låter meddela att det, det tar vi då...när den dagen möjligtvis kommer....
 
Men jag som alltid måste analysera allt har nu på egen hand kommit på  vad den 90 åriga bröllopsdagen inbringar. Och alla som vet något om "Sagan om Ringen" kommer bli glada för det blev....vänta på den..."Mitrilbröllopsdag" Japp och JRR Tolkien tackar mig från sin plats och jag kan gå och lägga mig och se fram emot denna fantastiska dag.
 
Mitril? Undar okunnigt "icke Tolkienfan" Jo det är det som bryts i Morias grottor och som sedan görs om till saker som tillexempel en ringbrynja som den på bilden. Väldigt effektiv men jag tänker inte prova om någon nu skulle föreslå ett test. Mer förklaringar blir det inte då jag rekomenderar att om man nu blev super intresserad då bör man läsa boken, eller böckerna....det är bara tre...
 
 
Men visst namnen på bröllopsdagar kan man ju fundera över. Eller vem som hittade på dem. Jag tänker att den 23:e årsdagen som är hampabröllopsdagen känns lite vag och visar på bristfällig fantasi.
Eller varför man ens måste ha namn?
Men jag lämnar det, det är som sagt 80 namn att analysera och jag har faktiskt inte tid!!!
 
Idag(måndag) har rasat på med en massa göromål och att det är semester både känns och inte, men det är positivt att det fortfarande är semester så det är okej.
 
Jag har både fikat och lunchat och tagit några stänkare med olika vänner och personer som jag bryr mig om och det känns som om jag varit mer social på en dag än jag är på ett helt år.
Imorgon blir lite lugnare förhoppningsvis.
Men innan jag lämnar den här dagen vill jag bara visa några bilder från igår då vi efter hämtmat och Game of Thrones blev rastlösa och tog med oss jycke och gick till lekplatsen för lite gunga och studsmatta.
Allt vid mörkrets inbrott för att slippa bli sedda av så många som möjligt och för att ostört få göra det vi ville men inte skulle vågat annars...
 
 
 
Japp kul var det och här är bilden på mig när jag gungar så det kittlar i hela magen...
 
 
Super bra fotat Robban och jag säger nu sist idag bara.
 
Laters....
 
 
#1 - - Gunnel Hall:

Kanske på sin plats att önska god fortsättning men dock inte i 90 år men i många många år

Svar: Tack mamma. Fast vem vet i dagens utvecklingsfart så kanske de hittar ett sätt att få skelett att dansa så...Haha...
Kram
annalysen.blogg.se

Till top