En riktigt trött dag...

Livet / Permalink / 0
 
Ja här ligger vi i gräset och väntar på bussen.
Vi tänkte nämligen gå från Kanalgatan ut till Bankeryd för att hämta vår bil men vi hade också på förhand bestämt att Otto fick sätta takten på dagens promenad och det enbart för att han har ett väldigt speciellt sätt att visa att han minsann inte tänker gå en enda meter till...
 
Ja så är det och när hunden helt sonika bara lägger sig ner i gräset eller sätter alla fyra tassarna i backen och spjärnar emot för hund och fosterland, ja då är det ingen idé att försöka gå mycket längre för man kommer att få bära honom hur eller hur!
 
 
 
 
Ja det är en dag full av inget mer än trötthet och gårkvällens midsommarfirande var lika trevligt som blött för regnet hade ju bestämt sig för att komma och vi...vi satt under tak på en uteveranda och smålog.
Ja, det lät väl lite märkligt men det var ju ändå rätt mysigt att sitta där och höra regnet smattra mot taket.
 
 
 
 
 
 
Ja det firades midsommar med allt förutom dansandet runt en stång och även om vi hade velat så regnade den chansen bort och när det möjligtvis klarnade upp så var det för sent.
 
Ja nu sitter jag här och nästan somnar vid tangenterna.
Jag tackar E och T för en rolig kväll med god mat och tävlingar!
 
Nu blir det inte mer idag för jag måste verkligen sova. Det blev mest bilder och jag som satt hjärnan i sleeping mood hoppas att den lyssnar natten som kommer.
Natten som var har den nämligen väsnats om allt möjligt som att jag och Robban hamnade utmed E4:an och försvann från varann och sedan gjorde fruktlösa försök att hitta varandra. Till sist gjorde vi det som tur var och det med hjälp av taxichauförer, servispersonal och mobiltelefoner.
 
 
Ja det var en riktigt soppa och vad jag minns grät vi båda av lättnad och det  måste ju ändå säga allt om att drömma om kärleken på midsommar....
 
 
Japp och med kärlek på tråden så grattar jag också Kim och Björn för idag är det ju ett helt år sedan vi var på slottet i Vadstena och det bröllop som sammanförde dessa två för evigt.
Ja och dom hittade varann också som tur är och det när de inte ens var torra bakom örona haha...
 
 
Ja min dag måste verkligen sluta här och jag tänker att jag nu tar mig en stänkare(ett glas vatten) och liksom bara...sover lite...
 
Men först två filmer...
 
 
 
Laters....
 
Till top