Pingst? Eh..va...???

Livet / Permalink / 0
 
Ja så står vi då där på gården till vårt nya hus.
Solen lyser genom björkarnas lövverk och skuggbilderna av bladen
dansar mot husfasaden och det glittrar i fönsterrutorna.
En liten fågel landar och sätter sig på soluret som står så fint placerad i mitten på gårdsplanen.
Jag tittar på den och den blinkar så sött tillbaka.
Vi skall precis gå in och sätta på kaffet för resten av familjen är på väg
och äntligen får vi sitta i bersån och äta bullar på de vita utemöblerna
med de fina stolsdynorna jag kan knappt bärga mig och skyndar in för att hämta kaffekannan.
Plötsligt kommer någon gående på gårdsplanen.
Jag känner inte igen personen. Jag kisar och ler men får inte ett leende tillbaka
jag kisar ännu mer och nu ser jag att det kommer ännu fler människor.
Förvirringen är stor och jag står som förstenad och bara tittar.
Plötsligt får jag en knuff i sidan. Jag tittar förvånat på Robban som ler, och då vaknar jag ur min dröm...
 
Haha...jag skulle aldrig gett mig på det där jättetuggummit igår jag blev ju helt fläkt...
 
- Anna...är det pingstafton idag? Robban sitter i förarsätet och tittar ut på trafiken medan han pratar.
- Jag vet inte säger jag. Det är ju inte röd dag förrän på tisdag så då är det väl då...jag hindrar mig när jag kommer på att dagen jag syftar på är vårt lands nationaldag. Alltså jag vet faktiskt inte, jag tittar hjälplöst på Robban och tar upp telefonen.
Vi åker söderut på E4:an, vi har inte kommit långt på vår resa mot Värnamo. Tanken är att vi där skall titta på bilar(igen) och jakten på en ny eller nygammal Volvo fortsätter.
Men nu blir vi osäkra och efter att ha forskat närmare så inser vi att vi tror rätt men att vi ändå fortsätter för pingst brukar ju inte vara så himla viktigt nu för tiden så det kan ju inte vara stängt överallt.
 
Men det var det och vi som så glatt satt i bilen och utforskade naturen längst gamla E4:an hade ingen aning. Men visst hade vi tänkt till lite och insett att vi var påväg till mindre stad och möjligtvis håla då hade vi nog inte varit lika positiva.
Så där stod vi lite senare och tryckte näsorna mot fönstret på bilbutiken. Ja inte riktigt för det gick att titta på bilar ändå eftersom de stod ute men det kändes som om vi tryckte näsor vilket vi förvisso fick göra men mot bilrutor.
 
Men som sagt vi fick ändå se lite annat och att matmarknaden landat i just Värnamo denna helg var ju tur för oss. Och det fanns öppna fik där i den lilla staden. Vi satte oss på ett av dom men när vi var halvvägs i vårt fika kom jag på att Värnamo fin som den lilla staden är, är mest känd för sin kära Apladal och när jag var liten då var det dit man åkte på skolresa.
-Snälla Robban, kan vi inte åka till Apladalen? Jag tittar på min man och hoppas att jag ser ut att ha rådjursögon. Kanske lyckas jag för suckande går han med på mitt tilltag och så plötsligt så står vi där mitt i denna lilla oas med den fina hembygdsgården som jag drömde var min. Men även om jag hade varit silljonär och köpt den så hade vi aldrig pallat med alla de människor som hela tiden antagligen hade fått lov att vandra där i vår trädgård. Nä..tänk att ligga där och sola toppless, det skulle aldrig gå. Alla skulle bli blinda och vi skulle få betala skadestånd haha...
 
Ja och så var det med det.
 
 
Japp här står vi allihopa utanför det fina huset. Tittar man närmare så kan man se att tjejen har en beundrare och jag som filurens fru säger - Inte talla...!!!
 
Men det var ändå fruktansvärt jätte vackert där i Apladalen i Värnamo och när vi hade käkat varsin glass och blivit åtfnysta av en get som inte fick ett skit att äta av oss, då begav vi oss hemmåt. Vi bestämmer däremot att vi åker tillbaka till Värnamo på måndag för då, då ska det kollas på bilar. Och har vi tur...då har vi med oss en hem.
 
Japp så har min dag varit och tänk att jag hann med att jobba också.
Det blir inga mer test av godis och tur är väl det för som jag sa nyttigt, nej, nej, nej...
 
Nu bär det av mot söndag. Jag skall jobba igen och sen är det dags för en liten personalsammankomst alá jättestor.
Kanske får det bli ett bloggavbrott och avrapportering på måndag.
Ja kanske...
 
Bussar och Kranar
 
Laters....
Till top