Stursk, sturskare, sturskast...

Livet / Permalink / 0
 
 
Ja idag har det varit en dag med mycket och inget....
Vissa dagar känns det verkligen så och jag har återigen fått mycket gjort och det börjar ändå kännas bra och jag börjar få ordning på saker och ting både här och där i livet.
Men så händer det saker som man liksom inte räknat med och även om man är van vid att allt går i ett huj så blir man ibland lite för överaskad och jag som idag kände mig duktig gjorde det i ungefär tio minuter och sen föll jag platt som en pannkaka och pang så blev allting svart.
 
När man har en bra dag i livet då kan det vara så att man blir lite stursk. Ja ni vet ordet som betyder...hm...vänta på det...googlar också...ingen kan veta allt...ja här kommer det...uppstudsig.
Ja ni vet man svävar på små moln och tycker att man är rätt bra faktiskt och så plötsligt så står man där och har varit stursk utan att mena det eller ens veta om det.
Det är ofta jag tänker att så fort man blivit lite stursk då brukar allt gå lite åt skogen och jag tycker nog att det gjorde det lite idag även om jag inte har varit dum eller så.
 
För att göra en lång historia kort.
Idag tänkte jag sist och frågade sen...?
Eller...
Idag tänkte jag först men pratade innan...?
Ja hur eller hur så efter en bra dag med mycket så blev det sist inget bara för att man ville mer och inte tänkte först.
Haha...det här blir inte alls bra och jag tänker att det här med att förklara sig när man inte behöver det är så dumt och så typiskt mig.
Jag har egentligen inte sagt något dumt idag jag har liksom bara inte tänkt på hur jag uttryckt mig.
Imorgon bär det av till ställe för att be lite om ursäkt för klantigt beteende men med en förklaring om hur jag egentligen menade.
 
Japp och med detta konstiga inlägg som inte leder någon vart mer än till min egen insikt så vill jag bara säga att jag är glad för att jag äntligen fick använda mig av en bild från "Villfarelser" för jag tittar ofta på dem och tycker de är så roliga.
 
Idag kändes livet nämligen lite så här...
 
 
Haha...
 
Ja det blev ju lite annorlunda idag och det kan bero på att det faktiskt är måndag och att det imorgon är tisdag och att det sen är onsdag och att det sen inte är semester...men visst den kommer och antagligen fortare än man hinner med :-)
 
Ja och det där med positivitet är ju något som jag faktiskt den sista tiden hittat i livet och jag har hållit så hårt i det positiva så jag blev nog som ni ser här ovan lite över speedad och slutade tänka en liten stund.
 
Men I´l be back som en super galen övermänsklig robot sa en gång, och imorgon är jag tillbaka i livet med mer positivitet ja, ja, ja....
 
Lite mer ordning på torpet då.
 
Läjters...
Till top