För fet för ett fu...

Livet / Permalink / 0
 
Ja nu tycker inte jag att jag är för fet för ett fuck men lite för trött för ett kort tycker jag nog att jag är och när jag tagit 20 stycken på mig och bakgrunden av min nya bloggstudio så gav jag upp och tänkte att ja, vem är egentligen pigg varje dag....
 
Nä så är det väl och jag som nu är inne på min typ femte dag av "gud vad jag är trött gnäll" tänkte att varför inte bara ta och sluta.
 
Idag har jag haft intervjuer och det nya i arbetslivet är att man inte längre intervjuar för jobb utan att man säljer in sig själv och sin arbetsplats. Man måste måla upp en bild på hur man skall se på sig själv och sin arbetsinsats in i minsta detalj. Det är också bra om man berättar vilka möjligheter som finns till karriär och hur man når dit om man bara visar framfötterna. Och sen det viktigast av allt...hur man gör det så fort som möjligt.
 
Ja så har det varit idag och att min yrkesroll är lite svår i tider då "alla" vill jobba hårt men helst på sina egna vilkor det har jag fått bevisat.
 
Jo så är det ju och imorse tänkte jag att ja...det är lite extra smink på och proper klädsel som gäller. Man får inte se gammal ut och det kan också vara en fördel att se lite extra hipp ut när det kommer unga och söker jobb.
Haha...jag är så lost.
Det hela gick ändå bra och den vanliga blandningen av " jag dyker inte upp alls" eller "jag är sjuk" blandades med gullig och osäker och stabil.
Alltså det är inte lätt det där med att gå på intervju och jag tänker att man sitter allt för oofta på sidan som man måste känna med och för.
Ja och imorgon fortsätter processen och jag, jag fortsätter att försöka se hipp ut haha...
 
Yepp, så är det och imorgon är det onsdag lille lördag och jag som den människa jag är tänker ta mig en styrke tår i tanken och liksom bara kriga vidare.
 
Men innan jag avslutar så vill jag visa hur det såg ut tidigare ikväll på andra sidan stan.
Angående att vara trött då...
 
 
Japp hon är lite sjuk idag Kim och det är tur att hon har fotvärmare så hon inte fryser om tossingarna.
 
Och med den illustrationen av mitt sinnestillstånd(jag sa aldrig trött) så avslutar jag och går och lägger mig i en säng nära mig själv.
 
Vi ses imorgon och då, då skall jag fortsätta öva på att bli fröken bekymmersfri...mycket bra förmåga att ha om man skall prata för sig själv och andra.
 
Ha det så gött nu och kram
 
Laters...
 
Till top