Fredagskvällen bubblar...

Livet / Permalink / 0
Ja själva fredag bubbalar ju inte direkt men däremot blodet som rinner i min kropp,
Kåt undrar någon? Nej, men allt spring denna dagen gett, sjuder genom venerna och jag känner mig så himla tillfredställd...ändå...
 
 
 
Här sitter man nu och som sagt det är fredag och springet som varit idag fortsätter ändå imorgon och inte mig emot, jag menar vem har orkar egentligen vara ledig eller sitta still?
 
Ja nu skall jag ju förvisso fortsätta att julpynta min arbetsplats och att hotellet är stort säger både namnet och innehållet i byggnaden där det ibland ekar i salarna och allt som oftast känns det ändå som en ynnerst att få vara den som springer runt i denna byggnad och liksom bara gör den ännu mer mangifik...
 
- Men Anna....det var ju skitpositiv sagt!
- Ja, jag vet mig själv jag vet och den sista tidens stålbad i allt som finns att bada i har om jag inte tolkar och analyserar mig själv fel verkligen gett mig andra perspektivl, så himla bra liksom...
 
-Alltså...jag behöver ju egentligen glasögon...killen som då och då brukar komma och putsa våra fönster står bakom vår reception och vi får en liten pratstund då jag behöver hjälp med ett och annat.
-Men jag känner ett sådant motstånd till detta, jag vet faktiskt inte varför. Han suckar och försöker se vad han själv skriver i sin lilla almanacka.
Jag skrattar och säger att det där, det där är inget ovanligt för jag var ju likadan. Jag menar i två år har jag behövt dom där sabla glasögonen men liksom bara vägrat.
 
- Ja...han fortsätter, jag har ju läsglasögon förstås men jag tycker att jag ser så gammal ut i dom. Jag tittar på honom där han står med de gråa tinningarna och det gråsprängda skägget.
Och så kommer min nya positiviet...igen...
-Ja eller så kan du ju tänka att du ser superintelligent ut istället och då blir ju allt mycket bättre, jag ler med hela ansiktet, han tittar på mig ett leende spricker upp och han vänder och går därifrån.
 
Om jag hade gått utanför mig själv och ställt mig lite åt sidan där jag nu står med hela ansiktet fullt av solsken, då hade jag stått bredvid mig själv med munnen hängande ner till golvet likt en disneyfigur och jag vet att jag tjatar nu men alltså vad kommer all min positiva energi ifrån, jag menar det är inte negativt men jag blir allt lite rädd att jag börjat knarka utan att veta om det...
 
Skall hålla koll på min mat i fortsättningen!!!
 
Men nu till något helt annat. Imorgon skall jag som sagt jobba hela dan. Och sen när jobbdagen är slut, då kommer jag inte att gå hem utan jag kommer att stanna kvar.
För har jag tur...då finns det en liten hutt tequila till mig där någonstans för jag har verkligen känt att jag behöver en varje dag den här veckan.
 
Japp men det betyder inte att jag skall ta fem huttar nä,nä...det räcker med fyra haha...
Mot lördag och mer julpynt och tequila och samkväm och annat skuj och mer liv.
 
Och kanske blire ingen blogg imorgon men då återkommer jag på söndag istället.
 
Kram
 
Laters...
 
 
Till top