Min manliga man och Jimmie Dean...

Livet / Permalink / 0
Torsdag är här och jag känner mig återigen lite sabla gammal.
Jag vet egentligen inte varför eftersom jag idag på jobbet hoppade som en gasell upp för den stege som ledde mig upp på vår festvåningskyl. Där uppe stod jag sedan en bra stund och lassade ner gran efter gran till väntande medmänniska och jag kände mig inte ett dugg ostadig eller skraltig...
 
 
Som ni ser så sitter jag framför datorn och jag har min "Kamoja" fågel med mig. Ja nu kommer den snart att få ett annat namn men visst, det får duga så länge.
 
Sash ljuder i öronen och återigen är det 90 talet som ringer i öronen. Jag blir faktiskt lite fnissig när jag tänker på hur jag verkligen försöker förtränga min födelsedag på söndag. Och otaliga är dom gånger jag fått fråga Sussi eller räkna efter hur många år det är som nalkas. Har dragit skämtet om att jag fyller 28 några gånger de sista veckorna men det känns så pasé och jag tänker att jag kanske som jag sa för några månader sedan skall skita i min ålder och liksom bara vara gammal och njuta av presenterna istället...
 
Eh...om jag nu får några?
Går och frågar Robban...
 
Pauslåt....
 
 
Ha ha haaaaa....
Jag hade också en sådan toffs, ja exakt likadan faktiskt, funderar på om hon har snott min...
 
Ja, det är väl inte någon överraskning att det blev Jimmie Dean med Troll och då menar jag inte för att det är en så fantastiskt bra låt utan mer för att här får man typ hela 80 talet i stilar och om man tittar på tjejen med cykelbyxorna och långtröja ja då ser man att även 90 talet är på G och ja...det var härligt att få känna sig ung igen.
 
Men till Robban då...
Ja jag fick inget bra svar och jag är inte förvånad, jag menar tre gånger de sista två månaderna har jag stått i affär och pekat på önskad pryl och sagt.
-Nämen titta...en sån vill jag ha! vilken bra fööödelsedagspresent...typ.
Robban som är en den härliga människa och person som jag är gift med för att han är så rom...eh jag menar manlig svarar...
-Ja, jag vet inte vad vill du ha?
Och visst kan det ju vara så att han försöker verka oförstående men ändå har en plan och visst kan det vara så att han redan köpt något jag vill ha, ja lika mycket kan det vara så att han menade allvar med sin fråga...suck!
 
Men jag ville ju ha en manlig man och då får jag ju sälla sig till manliga mäns fruars klubb och liksom bara ta förlusten av romantik som den stadiga stabila kvinna jag är.
 
Japp och slut analysen blir att...det är mycket bättre att få något man aldrig visste att man inte ville ha, typ en fruktskål i stål som jag fick en gång för längesedan(ja jag är tjej, jag minns allt sånt) så att jag kan tråka min man och köra...jag tycker att vi skall gå ut och äta middag för vi gör ju aldrig något romantiskt ihop jag menar kommer du ihåg den där gången när jag fick en fruktskål istället för diamant tiaran jag egentligen ville ha(påhittat, men jag kom inte på något bättre) och så kör jag helt enkelt bara den typiska kvinno grejen med ren och skär "dåligt samvete" taktik.
 
Japp så smart Anna, bra analyserat!
 
Ja...jag vet inte om Robban håller med eller om han brydde sig.
Han och många med honom tyckte nog att han hade bättre saker för sig där han låg i soffan, än att lyssna på mitt dravel, saker som att till exempel läsa sånt här...
 
 
Asså...vad ska han med dessa böcker till, han behöver ju bara titta på mig...jag, som kan allt om ledarskap och hur man förvränger verkligheten för andra så dom gör som du säger, och sist men inte minst min fantastiska ödmjukhet...
 
Eller så läser han bara boken blir världens bästa chef, och kanske VD på stor företag och ger mig min diamant tiara....
 
Vi hörs imorgon då det är härliga torsdag och jag är 43 år som vanligt.
 
Laters...
 
 
 
 
Till top