Två bröder med en fantastisk förmåga att råka...

Livet / Permalink / 0
Tänkta sig att jag som inte brukar missa en dag här på lilla bloggen utan att varna andra och mig själv, jag slappnade av totalt igår och glömde liksom bort att skriva eller åtminstone lägga upp en bild...
Men det är så det blev och jag är så glad för min skull...totalt avslappnad alltså...
 
 
Chokladprovning...
Vilken fantasktiskt bra sätt att få veta att Marabou chokladen du ätit hela livet är lite av en bluff och att det är så med nästan allt du äter då på lördagar när det vankas godis för dig och dina barn.
 
Och att någon då för mer än typ 500 år sedan kom på att man kunde plocka ner kakao frukten, klyva den mitt itu och plocka ut bönorna för att sedan låta dem jäsa innan de torkas i solen för sedan rosta dem och krossa dem till mjöl och sen...tada...choklad...känns så overkligt på något sätt, jag menar att någon bara skulle råka göra allt det är rätt sjukt!
 
Ja ibland blir man liksom bara så förvånad och glad för att männskligheten ändå är rätt fantastisk sin egen dumhet till trots och i min fantasi så är uppfinnaren av choklad brorsa till han som råkade(bästa uttrycket) gå förbi en eld och liksom bara tappa ett förtorkat majskorn och så hoppsan...poppcorn...
 
Tror faktiskt att jag är lite släkt med dom där bröderna kommer väl ändå från min världsdel och stam någonstans i baktiden(motsatsen till framtiden) haha...
Och ja jag fantiserar om bröder just för att jag alltid velat lägga tillett par storabröder till min syskonskara en lillebror till trotts.
 
 
 
 
 
 
 
Ja det är allt fantastiskt det där med choklad, och att den bästa och lenaste chokladen skall vara rörd i 70 timmar är ju galet i sig.
 
Och att det gått ett helt år sedan jag fixade ihop den första träffen är också galet men måste firas och jag hade fixat en liten överraskning till det härliga gänget...
 
 
 
 
 
Nu är det söndag och att jag igår samlade ihop mitt tjejgäng för att ge dom en trevlig kväll och för att fira att det är nästan ett år sedan jag drog igång denna grej som är mitt projekt i livet som det är känns nu så otroligt bra.
 
Jag egentligen inte gjort något mer än att filosofera lite sängliggandes idag med "Mary Poppins" på TV.
 
Choklad till trotts så blir dagens analys något helt annat än om hur gott det är att suga på en bit, och det är att JK Rowlings måste varit ett jättefan av just Mary Poppins då denna nanny med sin kappsäck full av inget men ändå allt, samt levande tavlor och ett städsätt som kan liknas vid Dumbledors när han ville ha med proffessor Horace Snigelhorn till skolan, måste ha varit en förebild för mycket av det som händer Potter världen.
Jag kan ju ha fel men ändå...
 
Men nu tänker jag att jag trollar mig ut i vardagsrummet och äntligen tittar på "Stranger Things" så att jag kan var med i diskussioneran runt allt som händer i den galna världen i den serie som ger oss tillbaka 80 talet i en liten ask.
 
Over änd out!
 
Laters...
 
Till top