Vilken härlig dag. Det måste analyseras...

Livet / Permalink / 0
I en annan del av världen...
Ja nu sitter jag här i vår huvudstad, huvudet snurrar efter 3 timmar i bil och att man hinner tänka en hel del, det kan jag skriva under på...
 
 
Japp där går han min man, nöjd och glad för den här lille semestern har vi båda sett fram emot efter en höst av allt och åter allt. Två individer som drar djupa spår i gyttjan varje dag får nu koppla av lite grand och även om jag nu bor på syster hotell modell supermysigt så är det ju inte utan att man synar i sömmarna och funderar på hur och varför. Det kallas arbetsskada och jag går raskt över till annat...
 
Dagen på jobbet var som vanligt allt gick i ett och med full fart inget konstigt alls om ni frågar mig, förutom en sak...
 
- T !!!...du som gillar märkliga roliga frågor, jag har en till dig. Jag går mot bordet med min mat för att sätt mig ner och käka lite T sitter redan på plats och tittar storögt på mig med förväntansfull min. Jo så här...om jag blöder från min läpp, kan man säga att jag har mens då? T tittar på mig och det tar inte ens en micro sekund innan ansiktet skiner upp och skrattet låter inte vänta på sig för kopplingen om läppar och läppar görs innan jag ens sagt färdigt ordet mens...
 
Rolig lunch och rolig dag och faktum är att alla har varit på bra humör och ingen har liksom vikit sig, beklagat sig eller ja deppat.
Jag tittar mig omkring och stannar upp lite. Det är någonting idag? Det är något i luften? Jag funderar lite till och sen tänker jag. Det här är intressant, jag skall gå till botten med det här.
 
Ja, jag har som sagt suttit i bilen och när jag funderat färdigt på hur det var när jag föddes och varför jag har knappfobi samt varit lite orolig för Jonna som i dagarna skall åka till New York helt ensam så kom då tankarna på jobbet och var det var som hände. Nu menar inte jag att det är dålig stämning på mitt jobb, nej tvärtom, men när alla och verkligen alla jobbar med skratt och flams hela tiden och det kramas och hjälps till överallt högt och lågt, då...då måste jag analysera.
 
Ja nu är jag inte färdig med analysen och jag tänker att jag väntar lite. Och att jag nu sitter här i litet men mysigt rum med havsutsikt(om jag klättrar på elementet) är ju så fantastiskt i sig och jag har sett fram emot det såååå...mycket!
 
 
Men visst borde svaret på min fråga till T vara ett nej men om man analyserar mitt påstående lite och inte är pryd så är det väl egentligen så att alla sår som blöder på kroppen kan häröras till mens. Jag menar det är ju det mensen som vi känner den kommer ifrån...ett öppet sår...
 
Nu skall jag sluta, jag skall vila, dricka upp mitt glas med cider(ja idag gäller inte min alkoholdissm) och fundera på vad jag skall göra här i storstaden dessa dagar. Och ni som nu vill spy och tycker att jag skall sluta prata sådär äckligt om mens så säger jag bara...ja visst, för den här gången så...
 
 
Mot fredag och storstadsvimmel och regn, ja så säger rapporten.
Om jag bryr mig?
Nä! Jag har inte tid.
Jag har semester...nämligen!
 
Laters...
Till top