Om att vara cykelfru åt en nörd. Eller tvärtom...

Livet / Permalink / 0
Sova ja, vem gör sånt?
 
 
Mannen på bilden heter Robban.
Det är min man.
Han ligger där i vår säng och gosar, med ett styre...
 
Ja bilden är som alla förstår arrangerad.
Men som min värld ser ut så skulle den lika gärna kunna vara på riktigt för när man har en cykeltokig man som spenderar halva sin vakna tid åt cykelträning, cykelsajter och olika cykel lopp på TV ja då skulle det absolut kunna bli så här som på bilden...
 
Ja..otaliga är dom gånger då jag pussat på människa med tajts(cykelbyxor) , åtsittande överdel(cykeltröja) samt hjälm(eh..hjälm) och sett honom försvinna ut genom dörren med den han gillar mest(cykeln). 
Oftast till denna mundering ett par coola glasögon och det är ju tur!!!
 
Och otaliga är de gånger då mitt hallgolv efter några timmar varit fullt med gräs, grus och andra oidentifierbara småsaker som fastnar under fötterna.
 
Ibland hinner man inte med att hälsa välkommen tillbaka efter cykeltur och får leta efter cyklisten, och då har det hänt att man hört duschen och tänkt att ja...han duschar väl?
Och sen när man träffar honom oduschad i hallen ja då är det cykeln som står där inne i badrummet, ren och fin..
 
Man får också höra många roliga saker från en cyklist som...ser den ut att ligga rätt eller jag tror jag fått en blåsa på pun.. eh ja...
Och ibland sägs saker som,  jag har bonkat!?
 
Att bonka har vi diskuterat här hemma. På cykelspråk betyder det att man inte pallat med eller typ gått in i väggen, och i min värld sa man för länge sedan att "någon bonkade bäver" (ja det betyder exakt det ni tror).
Så ja...ni förstår ju min glädje när Robban berättar att han bonkat haha....jag dör!!!
 
 
Jag försöker inte att förlöjliga min man och hans intresse!
Jag är på riktigt stolt över honom, han är jätteduktig och kan sina cykelsaker, ja så är det.
Och jag är inte avundsjuk på cykeln! Jag är ändå mjukare att gosa med!
Jag ville bara berätta hur mitt liv som gift med en cykelnörd ser ut.
 
Och jag tycker han ser rätt stilig ut i sina tajts,  jag menar cykelbyxor haha...
 
Japp vet inte om det är någon analys i det här direkt men visst om man skall fånga något i det hela så är det väl att cykelnördar oftast är pigga och friska människor som får se väldigt mycket då en tur med en racer innebär fem mil och mer och vad jag har hört så hör en fika till på en tur och det är ju också trevligt.
 
Med andra ord cykel är bra, för min man och framför allt för mig för jag får egentid alá flera timmar hurraaaa....
 
Och bara så ni vet, cykelstyret som så fräckt legat på min sida av sängen är...vänta på det...
JÄTTE LÄTT!!!!
Ja det var något material som han gillade.
 
Vi hörs imorgon.
 
Laters...
Till top