Till den det berör... Tack för min återvunna timme!!!

Livet / Permalink / 1
Tack, tack, tack den som bestämde att vi skall hålla på att fjanta med tiden vår och höst...
Ja inte för att jag tycker om det(nä jag tycker egentligen att det är skit) men idag har jag njutit av den där timmen jag fick tillbaka och att hela tiden veta att nähä...nu är inte klockan så mycket som igår vid den här tiden, har varit rätt gött faktiskt...
 
 
Titta vad vackert...
Ja inte bananen, jag menar den ser ju ut som en...banan, nä jag menar naturen och här har vi det lilla utegymmet i Axamo där jag idag spenderade en hel minut ätandes på min banan samtidigt som jag fotade lite.
En minut? frågar någon...ja, det var ungefär det man kunde vara ute i blåsten och kylan utan att springa, för trotts att det är så fantastiskt vackert så jagade vädrets makter in mig i bilen igen och jag fick dra därifrån.
 
Igår var vi, jag E och Jonna i Ullared, Jag körde bil dit och hem och jag kommer från och med nu att försöka tvätta bort mitt eget tänk om tänk, eftersom det är det enda som gjort att jag tvekat att köra bil de sista åren. Det var inga problem alls och jag njöt faktiskt. Det fanns också en annan anledning som gjorde det hela lite mer avslappnat och det var att jag fick ut bilen ur garaget haha...
 
Väl i Ullared så var allt som vanligt. Vi letade parkering, tog varsin vagn, gick mot entren(och tackade för ingen kö alls) gick på toa, började handla och irrade runt med alla andra.
 
 
-Det är människor överallt...de är som myror som springer runt, runt...
Jag står en bit bort och överhör tjejen som går runt med sin vagn pratandes i sin mobil med någon i andra änden.
 
-Jaha...och vart trodde hon att hon skulle möta...jag pratar med Jonna om det jag hört, jag menar hon åker till Ullared...en lördag...efter lön...på höstlovet...
Vi skrattar båda två åt kvinnan innan vi likt två myror beblandar oss med de andra i stacken och handlar nödvändiga saker som...film.
 
Ja film var egentligen det enda jag hade på agendan men sen blev det lite annat också, jag menar, man kan ju inte bara åka dit och handla lite film...det går ju faktiskt inte.
 
Men nu till dagens analys, ja eller rekomendation och det är tecknade Ronja. Jag som egentligen tyckte att det var lite hädelse av producenterna vill nu förmedla det brasiga med denna serie som är gjord i Japan och där man i studion "Gibbli" har tagit med alla aspekter i boken och överfört dem på film.
Ja, man har inte utelämnat något, och det faktum att de tagit med delen där Ronja blir jätte sjuk gör mig så glad eftersom jag nästan trott att jag ljugit om det hela. Nu har jag inte sett det än men Jonna har lovat att det är med och att hon också blev glad av att se att mitt tjat om denna del av boken inte var en myt, gjorde mig lugn.
 
 
Och om ni nu tyckte att Mattis var rolig i vår fina spelfilm från 80-talet ja då är det inget emot vad han är i dessa filmer.
 
Se och le...
 
Nu är söndag nästan över. Jag njuter fortfarande av min återvunna timme men visst på grund av den är jag allt lite extra trött där jag sitter och skriver och skriver. Jag avslutar min dag med att sitera Mattis ur ovanstående film när han precis pratat med Borka vid helvetes gapet...
 
-Jag skall nu gå till sängs, inte för att sova utan för att grubbla och förbanna...
 
Laters...
 
 
#1 - - Gunnel Hall:

Grattis Anna för Din tro på Dig själv. Du är en bra bilförare.

Svar: Tack mamma 😊
annalysen.blogg.se

Till top