Adjö min Ruskprick...

Livet / Permalink / 0
Råkade ja...
Gårdagens inlägg om ordet råka var lika bra som sant och idag råkade måndag veckans bästa dag komma.
Jag har spenderat den med mig själv i mitt liv och idag tror jag att jag råkade analysera sönder en nerv någonstans i skallamentet. Stora saker har florerat om hur eller hur och varför,  med ett samtal med jourhavande medmänniska som följd.
 
Ja världen är en märklig plats och igår miste vi vår alldeles egen "Ruskprick" eller Hans Alfredsson som han hette när han inte var med i Tjorvenfilmen " Skrållan, Ruskprick och Knorrhane", och jag tänker att världen blev en lustigkurre fattigare...
 
När jag var liten hade jag ett kassetband med alla Hasses låtar, Blommig falukorv var naturligtvis med, men favoriten var sången om lille Mats och Hans palats.
Jag sökte febrilt på youtube efter sång/berättelsen om lille Mats men utan resultat så ni får hålla till godo med "Karl den XII:s äventyr....
 
 
Hurra...
Precis det kasettband som jag hade!
 
11:e september är snart slut. Dagen vi förknippar med många hemskheter.
Militärkuppen i Chile, flygplansattackerna i USA, Ronny Pettersson avlider i sviterna efter sin hemska krasch, Anna Lind avlider efter knivattacken och Imperiet spelar sin sista spelning på Ritz i Stockholm...
 
Ja jösses vad deprimerande, men i sann Hasse anda tar vi några positiva glada händelser också.
Världsnaturfonden grundas, William Wallace besegrar den brittiska nordarmén vid Stirling Bridge, Ford Pinto lanseras, Mauro Scocco föds och jag finns...
Bra va?
 
Hasse ville ju att det skulle stå "Jag log och dog" på gravstenen och jag tänker att jag skall ta honom på orden, ja inte det där sista med dog, men jag tänker att jag tar upp ordet log och går till sängs och tittar lite på min nya film.
Jag lovar att jag kommer skratta...
 
 
Nej, jag råkade inte köpa den.
Jag har väntat i flera veckor på att det skulle bli den 11:e september, dagen då den skulle komma ut på DVD.
Här är den nu och jag har verkligen inte tid med blogg mer för idag.
 
Laters...
 
 
 
 
Till top