En dag full av sämst...

Livet / Permalink / 0
Ni vet när man slår upp ögonen och direkt känner att den här dagen blir en märklig en och du liksom känner i hjärnbottnen att näe det här blir för svårt följt av, hjälp hur tar jag mig ur...?
 
Dessutom har man sovit alldeles för länge, och duschen är så skön att du liksom bara glömde att sluta. Och sen när du skall äta frukost ja då är du inte sugen men vet att om du inte äter så kommer du att förgås innan klockan har hunnit bli nio så  du dricker ett extra glas vatten och hoppas att magen tar emot det som mat...
 
Ja så här fortsatte min dag och jag kände mig bitvis eller allt igenom sämst nästan hela tiden och vid något tillfälle mitt i min sämsthet tänkte jag att mitt inlägg om att välkomna måndag som veckans bästa dag var något jag skrev när jag möjligtvis inte var vid mina sinnes fulla bruk eller så var jag bara...sämst...igen!
 
Men visst... om jag tänker efter lite så har de sista dagarna varit lite märkliga och min slöhet inför världen och allt som finns däri har inte varit likt mig och jag har gjort allt för att hålla näsan ovanför vattenytan.
 
Och så lite pepp...
Men nu är det snart dags för måndag att säga upp sig och jag sitter framför datorn och skriver för glatta livet om att jag haft en sådandär dag som alla andra kallar det och också har då och då, eller en dag full av sämst som det egentligen heter...
 
Tisdag kommer med stormsteg som tur är och tar måndags plats och jag nu känner att jag fått dela med mig av min dag som den varit och jag är ju ändå långtifrån sämst.
Jag är rätt så bäst faktiskt och det är inte många som kan mäta sig med mig...
Ja förutom Moder Teresa, Oprah Winfrey, Malala, Rosa Parks, Marie Curie, Emeline Pankhurst, Astrid Lindgren, Mamma Gunnel, Min Chile mamma och pappa, Kim och Jonna, Robban och alla andra jag känner haha....
 
Men som sagt en dag av sämst är över och jag lämnar den så här.
 
 
Skam den som ger sig...
 
Laters....
Till top