Sommaren kippar efter andan och hösten tar sig ton...

Livet / Permalink / 0
Hösten ja...
Jag har nu listat ut vem som får tre av mina  fina fyra höst kort och det blev en kär släkting som jag inte träffat på ett tag. En låtsas mamma som jag inte heller träffat på ett tag. En arbetskamrat som behöver ett kort och sen, sen vet jag inte.
 
Ja man kan ju undra varför jag inte bara tar och skickar till till exempel mamma Gunnel eller till mina närmsta i största allmänhet, men jag tänkte att jag skickar till dom som jag inte pratar med så ofta(förutom arbetskamraten då) och de som jag tycker behöver ett litet kort...
 
Men tillbaka till hösten.
Den är ju fantastiskt fin, men faktum kvarstår att jag nu längtar så jag dör efter våren och det är därför korten är så viktiga för om man tittar på dem så är ju hösten super vacker och ljus om vädret bara är det rätta och solen lyser rätt på de gula, röda och orangea löven.
Och vi här i norra Europa har i dagarna fått lite värme och det positiva i det är att vi kanske kan kalla denna tid för sommaren eftersom vi nästan inte haft så här varmt det här året.
Ja, vilken fantastisk idé och lite som för att förstärka det hela drog vi(jag och Robban) nu i eftermiddags åstad och åt kvällsmat sittandes ute på ett kafé här i stan och det var så skönt...
 
 
 
 
Ja det gäller att passa på!
 
Vidare ikväll har jag bara en enda analys kvar idag innan det är nanedags, och den är...
Vad kommer vi att få för samhälle när man som förälder söker fina barnvisor på nätet att spela för sina barn,och kanske hittar till exempel Emil visan "Bom sicka bom" och låter den ljuda så att barnen får en fin stund medans man själv kanske till exempel lagar mat.
Och så plötsligt går det här igång i bakgrunden och man tappar stekpannan i golvet i ren förskräckelse...eller för att man dör av skratt...
Jag menar hur blir barnen när dom ser föräldrarna tappa alla sans...?
 
 
Ja och sen efter den här fantastiska visan följde sången "Vad händer om tomten bajsar på sig" och då blev det plötsligt dags för mig att gå på toa så jag inte skulle kissa på mig av skratt. Haha...stackars ungar.
 
Men min höstångest...den försvann rejält en stund och det kändes ändå bra att tänka på annat.
Ja, för vad händer egentligen, om tomten bajsar på sig???
 
Laters....
 
Till top