En "bad hair day" ...

Livet / Permalink / 0
En väldigt givande dag har passerat.
På jobbet har vi haft möte nästan hela dagen på en golfklubb utanför stan. Vacker miljö födde en kreativitet och effektivitet utan dess like. Nöjda och peppade for vi hemmåt alla med nya utmaningar att ta tag i...
 
Dagen började dock inte så bra.
I morse var jag nära att ge upp livet som det såg ut då. Ja nu är jag inte självmordbenägen eller så, nej det var mer tankar om att jag var ful, tjock och inte värd att gå ut utanför dörren. Inget märkligt med det mer än att det hela låter helt psyko nu när jag skriver ner det....
 
Morgonens känslor är helt borta nu, ja de försvann med ens när vi åkte iväg till mötet i förmiddags, när jag satt där i bilen och pratade på med kollegor så analyserade jag i bakhuvudet det där med hur man kan känna sig totalt värdelös utan anledning. När jag var klar hade jag bestämt att nästa gång det inträffar då ska jag omvandla det hela till en helt vanlig "bad hair day" peka finger åt mig själv och liksom bara fortsätta leva.
 
 
Nu ikväll har jag varit ute och sprungit fast jag inte hade lust. Morgonens känslor satt som en jättetova i bakhuvudet, jag menar man kan inte känna och sen inte göra, nix det är dåligt.
 
Efter löpturen har jag ätit väldigt nyttig mat. Javisst det är också viktigt, man kan inte bara kämpa med utsidan menar jag. Så mycket broccoli och annat grönt får det bli. Den begynnande tant tunnan som jag sen imorse kallar min mage skall få sig en omgång och när jag vågar och ryggen är ännu lite bättre då skall jag göra situps tills jag spyr och när jag vomerat färdigt då gör jag 50 till.
 
Nu är det dags att sluta för idag.
Jag och Jonna har precis planerat lite av hennes framtid. Hon fixar den förvisso själv medans jag puschar, peppar och hjälper till på mitt sätt. Mot vårt lands huvudstad bär det av i övermorgon. Och där, där skall Jonna visa världen att hon kan engelska.
 
Jag önskar lycka till och tackar för att jag får strosa i vårt fina Stockholm på egen hand ett par timmar eller sju.
 
Japp jag ser det framför mig....
Lilla Anna i stora Stockholm med en bunt skvallerblaskor och annan lektyr. Och ja det där sista är också en tidning men den får jag bara läsa i garderoben hahahaaa...
 
Mot torsdag vi traskar. Du, jag och alla andra latmaskar la la la....
 
Laters...
Till top