Ett nytt fenomen i min åldrande kropp...

Livet / Permalink / 0
Snipp snapp snut, så var dagen och jag slut...
 
Idag tisdag fast ändå måndag, har allt gått i ett och huset jag jobbar i har gett bygget fler anledningar att bygga överallt och ingenstans, ja även i ingenstans tvillingbrorsa faktiskt.
Hur det gick till...ja det undrar husets invånare också?
 
Men i övrigt så har jag hunnit med både löner, scheman, räkna in timmar för hela påskhelgen, se till att två super söta tjejer trivs på ett av sina första jobb ever, se till att allt fortskrider med vår pubs uteservering samt se till att halva husets allmäntoaletter fått nya möbler i form av toapappershållare och annat skuj.
 
Och så mitt i allt detta uppstod ett nytt fenomen i kroppen som är min, kroppen som hela tiden på fräckaste sätt vill visa att jag är gammal genom att låta det göra ont här och där.
Idag kom turen till ena ansiktshalvan.
Japp och som den hypokondriker jag är googlar jag nu på just..ont i ena ansiktshalvan...
 
Pausbild...
 
 
Japp, soffslapp är bra för både djur och människa....
 
Alltså hörrni...
Man skall inte hålla på och googla på medicinska saker man blir ju totalt superrädd för att leva liksom!
 
Jovisst hittade jag vad jag sökte och det hela har ett namn och kunde orsakas av en massa saker, alla med olika namn som någon kommit på för att djävlas. Tyvärr slutade en av meningarna med MS och då slutade jag läsa. Men visst här skall ni få namnet på vad åkomman heter när man har ont i ena ansiktshalvan, håll i er nu för det här är viktigt att kunna när någon säger...åh, vad jag har ont i ena ansiktshalvan idag
Då säger ni, det är lugnt, du lider bara av lite...Trigeminusneuralgi!
 
Japp och sen kan ni gå er väg och känna att ni hjälpt mänskligheten en bit på väg samtidigt som ni skänkt trygghet åt någon som behövde en förklaring på sitt lidande.
 
Så, med detta nedskrivet här så får min egen analys bli att jag skall ge fn i att googla på allt som sker med min kropp, det är bättre att liksom bara lida på!
 
Imorgon är det onsdag fast tisdag. Och när jag har kommit rätt i min dagssykel(förhoppningsvis imorgon) ja då hörs vi igen med fler super intelligenta analyser om viktiga saker.
 
Kram Alla och glöm nu inte vad det där hette som man kallar det när man har ont i ena ansiktshalvan.
 
Och Adjö Barbro tack för att du fanns!
 
 
Laters...
Till top