Ronja och jag blir ett i kniviga situationer....

Livet / Permalink / 0
Det är söndag kväll, alla mina tankar runt allt och inget flyger runt i huvudet likt en bisvärm som letar efter ett ställe att slå sig ner på. Jag gör allt jag kan för att de skall landa men det är svårt...det är så mycket som vill ut...
 
Javisst och som positivitetsminister är livet lite svårt just nu. Donald och Putin hjälper inte till i ett läge där världen redan ter sig komplett galen. Folket i Syrien får aldrig ro och här hemma sker skjutning efter skjutning. Svenska Akademien blöder och vår kung får rycka ut och lägga på bandage. Våra pensionärer hamnar på gatan och fast vi andra gråter blod när vi läser om det så finns det ingen som ställer sig upp och lägger fram en lösning.
 
Det är liksom ingen ordning längre...
 
Det lönar sig inte att gnälla och om jag vill göra skillnad, då är det dags att utbilda sig till statsminister, president eller varför inte liksom bara till diktator...
 
Det sista är dock lite drastiskt och för att komma på gladare tankar vill jag bara säga att jag idag på riktigt kände för att lägga en bra slant på att köpa...vänta på det...Birk Borkasons kniv.
 
 
 
Ja, den är till salu och jag tänker att om jag skall bli diktator ja, då är ju en kniv bra att ha.
 
Som alla nu konstaterat så är "kniv insidenten" ett av vår tids stora trauman och jag som vid tiden för dramat var lika gammal som huvudrollsinnehavarna (11 år), jag tänkte...yes, jag skall bli som Ronja när jag blir stor, precis som när hon bet ifrån likt en liten pitt bull terrier...
 
Birk
" Jag trodde att jag hade talat om för dig att utan kniv klarar man sig inte i skogen!
Ronja
" Då skulle du tagit vara på den då! Förresten är du en skitstövel som skyller på andra när du själv ställt till nåt"
Birk
"Jasså där har vi dig igen Rövardotter! Och dig skall man leva ihop med.
Ronja
" Det ska du få slippa Borkarövare! Lev ihop med din kniv då om du kan hitta den.
 
Japp och jag blev nästan precis som henne. De gånger jag skällt och stormat ut i mitt liv har det då och då visat sig att det är just "jag" själv som ställt till något...
Men det är rätt skönt när man är där och att i "kniviga" hahahaaaa.... situationer få storma iväg känns ändå rätt bra för stunden, bara man är stor nog att be om ursäkt ordentligt när kniven dyker upp till slut, under mossan...
 
Det gäller att tänka till innan man anfaller eller hur?
Annars kan det ju på riktigt hända att man blir ensam och får leva med sin kniv haha...
 
Det mörknar och jag ska gå och äta innan jag lägger mig och sjunger "Varg sången".
Sen vaknar jag till en värld där inget förändrats och jag går till jobbet som jag brukar.
 
 
 
Jag önskar alla en god natt.
Dröm sött och vakna blött.
 
Laters...
Till top