Två födelsedagar och en...flotte?

Livet / Permalink / 0
Just nyss...
--Mamma... titta, vi har byggt en flotte...
Jonna skriker från poolen och jag som sitter och bloggar så paddan så det ryker tittar upp och berömmer det faktum att de sitter på varsin flytleksak som dom nu håller ihop med händerna.
- Jättefint, säger jag...mitt modershjärta fylls av märkliga känslor..
- Märkliga känslor...det var ett bra ord, säger Jonna och så flyter de iväg...
 
 
Jag funderar en stund på ordet märklig men fortsätter med mitt...
 
Lugnet sänker sig sakta, sakta...
Ja det är nästan tomt på analyser. Jag sa nästan och med det menar jag att stora analyser gett vika för lite mindre som typ...måste jag verkligen duscha...
 
 
Vi har det bra här i landet i Fjärran där vi huserar i byn Kutchenkurunkuy. Ja nu stavas det inte så, men jag har semester och utnyttjar min rätt att inte bry mig. Huset är totalt och helt nybyggt med tre sovrum alla med egen dusch och toa. Eftersom jag är svensk så är avundsjukan och orättvisan på topp, ja helt utan spärr faktiskt. Och som jag antydde tidigare så började jag ett tag längta efter pensionen.
 
Det gick dock över fort då jag insåg att man ändå är rätt gammal då...
 
Vidare...
Igår var en dag full av slott borgar och födelsedagsbarn...
 
 
Jonna uppfyllde den eminenta åldern 22 och när vi hjälpts åt att analysera, kom vi på att det var den åldern jag var i när Jonna föddes. Och tankar runt det faktum att...mamma minann hade en sexåring och en nyfödd bebis då... florerade och jag kände mig så stolt. 
Javisst iallafall ända tills ord som lite väl ung och mognad dök upp....
 
Och så slott...
 
 
 
 
 
 
 
 
Att sitta på en altan och blogga med plask och glada tillrop i bakgrunden är så lugnande. Snart skall jag duscha och vi skall åka och äta.
Det blir gott....
 
 
Vi hörs imorgon. 
Men först...
Grattis Björn på födelsedagen 😎
 
 
Laters...
 
 
 
Till top