Gubben glufs, glufs är en nära släkting ändå...

Livet / Permalink / 0
Ibland är det verkligen bra att veta vem man är för...när man är upp och ner inuti så hjälper det där gamla till att liksom sortera upp det där som är en själv och som gör att man presterar...
 
-Fattar du hur jag är, jag ser att det här, det är inget bra och då tänker hjärnan, men...vad spännande det blev...
 
Jag tittar på Ida min frisör och hon skrattar åt mig där i spegeln. Jag sitter där lite svettig eftersom jag cyklat som en galning från jobbet, hem till mig och sen, ner till henne på stan.Och när jag pratar på så känner jag mig lugn och ändå lite ödmjuk inför de känslostormar som rasar i den själ som är min. Den själen som i och för sig alltid stormar lite.
 
 
Japp, och bananen jag haft i väskan hela dan, den drog jag upp där hos frissan och snaskade gott medans hon klippte lite grand här och där.
-Du får äta din banan, säger hon och himlar med ögonen. Jag menar, har du inte ätit på hela dan så...
 
Ja, så är det. Den person som är jag och som alltid haft en aptit som inte stannat för varken sjukdomar eller ens inför det faktum att jag kanske åt nyss, har helt plötsligt slutat äta som man ska.
 
Men det betyder inget mer än att det kommer en tid då jag kommer att häva i mig sånt som gör att magen blir glad haha...
 
Analysen får bli att även jag som är släkt med "Gubben glufs glufs" kommer i läge då mat inte betyder något mer än onödigt ont.
 
Igår hjälpte jag matsinnet genom att hänga med mamma Gunnel och familjen. Ja, man blir allt lite extra både mammig och familjig när man går igenom något så konstigt som att byta jobb efter 24 år.
Tänk, att jag var lika gammal som Jonna är nu då när jag började på hotellet och nu är jag 45.
Ja, jag måste upprepa det hela då och då när jag funderar över hur jag mår.
 
Men återigen allt för något gott med sig och det känns rätt i magen, även om den inte fått något i sig då.
 
 
 
Analys, analys jag genomgår en rejäl själslig fys haha...
 
Nu är det dags att sluta.
Snart ringer telefonen och Robban ber mig komma ner till bilen.
Vad jag skall göra?
Jag ska köpa russin och mandel, åt det nya jobbet!
Inget konstigt alls...!!!
 
Vi hörs och ses här på bloggén.
 
Laters...
Till top