Man lär så länge man lever...

Livet / Permalink / 0
Sista dagen före julledighet kom och gick. Idag är det lördag och jag har spenderat den i olika delar av världen, ja eller i Jönköping då...
 
 
Förklarar bilden sen...
 
A6...
Vilket märkligt val att ta till så här dagarna innan jul, men jag var tvungen och jag lärde mig lite saker på vägen.
 
Det första var väl att man bör undvika stället. Men jag gick med snabba steg och hade siktet inställt på tre saker och jag hittade dem rätt snabbt ändå. Det andra var att om man ser en lång kö och inte vill ställa sig längst bak då behöver man bara berätta för alla runt omkring att man inte förstår var kön börjar och sen liksom bara ställa sig i mitten och smita förbi halva kön.
 
Mycket bra sätt om man är en bitchig person som är van att få som man vill!!! Ja det var så jag analyserade personen där hon nu stod framför de två familjerna med barnvagn som stod bakom mig innan hon kom.
 
Men visst hennes taktik var ändå lika bra som de där ungdomarnas på Liseberg som gick förbi i stort sett hela kön enbart genom att säga...ursäkta, ursäkta, ursäkta...vilket var så genomtänkt och spelade på hela grejen med oss Svenskar som oftast och alltid flyttar oss ur vägen när någon säger just...ursäkta.
 
Men jag överlevde mitt tilltag, köpte mina de prylar jag skulle ha, innan jag gjorde om mitt misstag med att ta mig till köpcentret till fots. Fast nu gick jag åt andra hållet och hem...
 
Misstag undrar någon?
Ja, det var ju ganska så himla skitkallt och jag är för fin för att ha mössa...liksom bara!
 
Bilden ni såg ovan är en glimt av min kommande julafton.
I år har jag lagt manken till lite för att göra den lite mer trivsam och spännande och jag har lagt ner lite mer tid och tanke bakom dukning enbart av den anledningen...att jag kan...
 
 
Fler bilder kommer säkert och jag tar nu farväl för idag och tittar vidare på "Stolthet och fördom" en film som är lika mycket jul som sommar av någon märklig anledning.
 
Se och le!
 
Laters...
Till top