Ömsom...

Livet / Permalink / 0
Vilket bra ord, ömsom!
Ja ömsom är ett ord som jag just idag analyserat fram som mitt alldeles egna.
 
Vad menar du Anna, frågar någon?
 
Jo, nu för tiden känner jag mig ömsom som vanligt och ömsom som någon helt annan.
Jag har inga problem med det, mer än att jag när jag känner mig som någon annan vill tillbaka till det faktum att jag ibland känt mig som typ Kungen av allt...
 
Ibland känner jag mig så här...
 
 
Ja, så såg jag ut när jag kom hem lite sleten av allt det nya idag.
Och sen, eller ja, en kvart senare, då känner jag mig...så här!
 
 
Redo att gå iväg på ett möte där jag skall träffa människor som likt mig själv vill bli mentor åt ung människa som vill ha lite stöd i livet.
 
Lite det som jag har mamma Gunnel till och jag som har en dröm om att få leda och guida andra människor på ett bra sätt och i alla former tänker att detta kan vara en början.
 
Men först skall jag äta för det glömmer jag lite nu på mitt nya jobb som sagt och det kommer sig bara av nervositeten i att känna sig okunnig i alla former även de enklaste.
Och om ni frågar någon på Stigs Bageri just nu vad dom tycker om mig så kan jag hälsa att svaret ni får helt enkelt bli att...den där Anna på Qulturum. Hon får minsann skärpa sig haha....
 
Jag tar en paus i skrivandet nu och går på möte.
När jag är tillbaka skall jag lägga upp ett kort på hur det var.
 
Och tillbaka...
 
 
 
 
Japp. Vi har träffats och nu ter sig livet lite mer som vanligt. Boosten jag fick av att träffa alla dessa drivna människor var exakt vad jag behövde och jag hoppas nu på riktigt att jag får bli någons mentor. Tänk att få spela ut hela Anna registret med mamma Gunnel där i bakhuvudet och få guida och puscha unga så som jag gjort så länge. Precis på det sätt som jag så snart kommer att sakna. Och tänk att få göra det i en helt annan form...mycket, mycket spännande...
 
Jag tar nu kväll och jag tänker analysera det faktum att jag själv också behöver en mentor, inte någon som skall puscha eller tala mig till rätta eller så utan mer någon som hjälper till att leda mig i de banor som min hjärna gör för ibland är inte att tänka samma sak som att göra, så är det ju...
 
Imorgon är det inte fredag!
Men nästan haha!
 
Laters...
Till top