Som en skugga smög hon fram...

Livet / Permalink / 0
Vilken jul...
Den var så..så vanlig, lugn och alldeles, alldeles underbar...
 
 
Ja, nu var det lite överdrivet även om det var sant.
 
Familjen Taikon som vi ibland kallas oss av den enda anledningen att vi är rätt högljudda, stökiga och egensinniga alla med viljor som drar åt alla håll, var alla på sitt juligaste humör och vi hittade alla lite till mans vår julefrid...
 
Ja, nu kanske det är lite orättvist mot den riktiga familjen Taikon som jag antar är hundra gånger ordentligare än oss och jag ber om ursäkt för att vi ibland stjäl deras namn.
 
Iallafall...
Familjen Taikon(vi) fick allting att funka, vi var i tid alla lite till mans och vi njöt av julen som julen skall njutas. Vi tittade på Kalle Anka, Karl-Bertil Johnsson och Trolltyg i tomteskogen.
Ja, allt var precis så stilla som jag ibland tänker att alla andra har det.
 
Ända tills...
 
-Nej Ozzy, nej...hallååå...kan någon ta in Bella i sovrummet...
 
Javisst.
Vi har ju nuförtiden lite fler medlemmar i familjen av det mer håriga, dräggliga och skälliga slaget.
Tre hundar som släpas runt av oss, tre hundar som alla får så mycket kärlek att vi inte vill skiljas från någon av dem. Och när vi till slut fått ordning och rett ut våra prioriteringar så funkade det faktiskt. Otto Hundén vår kära lilla terrier och Ozzy hans nya kusin var uppdelade i två pass eftersom de helst om de kan, vill döda varandra, ja...eller nafsa varandra i öron näsa hals...
Det hela var en genialisk plan och tiken Bella som vi alla trodde skulle fixa båda de argsinta herrarna visade sig vara lika egensinnig hon, om än mycket snällare.
 
Det visade sig dock att Bella som det fruntimmer hon är var den smartaste i gänget och när hon fick hänga med oss människor och vi alla tittade åt vänster då, tog hon saken(eller julskinkan) i egna tassar och drog ner den från bordet och liksom bara åt upp den mitt under näsan på både människor och djur...
 
 
Japp och även om vi tog henne med ut ur köket och tre människor kom överens om att hålla koll så bidade hon sin tid och gjorde sig sen osynlig och utförde sitt dåd och vet ni vad...???
 
Ingen såg henne varken gå in eller ut i köket under tiden då brottet begicks.
1 - 0 till Bella liksom....
 
Men som sagt.
God Jul livet
God jul alla andra och god fortsättning...
 
 
 
 
Åh...
 
Men stopp lite...
Jag fick ju en sak igår som gör livet vänta på det...ÄNNU MÄRKLIGARE!!!
Men också spännande.
Kolla här...
 
 
Japp, lite skrap i kinden och sen...
 
Ja, sen kanske jag inte blir sådär skrämd och sårad som alla andra skulle bli om deras föräldrar på dödsbädden helt plötsligt säger...
 
Mitt barn...kom närmare så ska jag berätta...du är adopterad....WHAT!!!
 
Hahah....
 
Ja, jag vet...jag skall skärpa mig.
En vacker dag så...
 
Laters...
 
 
Till top