Den är retligt vacker...den dumma snön.

Livet / Permalink / 1
Efter galen måndag följer en liten tisdag...
 
Vintern...
Den är ju fruktansvärt vacker men det tar inte bort det faktum att snö är tråkigt.
 
Men va??? säger någon och javisst för de som utövar vintersporter, åker pulka och skridskor m.m. så är den antagligen super. Men för en sån som mig som tycker snö hör hemma på och vid julafton samt kan få finnas i fjällen, så är den tråååkig!
 
Men jag har funderat lite, kanske hade snö varit så himla mycket roligare om den liksom bara försvann när den var färdig. Men så är det ju aldrig för där emellan kommer slasken, och den(slasken), vet ju alla, är sämst!!!
 
Någon frågade häromdagen om det är okej att hata snö nu och jag säger bara..
Ja, det är det, med medelbestämd stämma för det är ju så himla retligt att allt blir lite vackrare och ljusare när den får ligga kvar...
 
 
-Blir det en bra bild?
Jag hoppar till där jag står mitt i en snödriva och försöker hitta en bra vinkel för att fånga det vinterlandskap som nu faktiskt också nått vår stad Jönköping.
Damen bakom mig med den stora rosa mössan ler stort mot mig och jag ler tillbaka.
-Jodå, svarar jag, jag ska bara klura ut vilken vinkel som blir bäst så att jag kan få med både bankarna och Huskvarna där borta. Jag menar jag vill visa hur fint det är när det även är snö här i stan...
- Lägger du upp bilderna på facebook sen...eller kanske på Instagram? Det brukar jag göra, hon ler och nu ännu bredare. Jag nickar. Hon fortsätter och berättar att därborta vid vätternsstrand mer mot Bäckalyckan...där står det en nedisad parkbänk mitt ute i vattnet.
-Jag tog ett jättebra foto på den. Hon tar fram sin mobil och börjar bläddra bland bilderna. Ja det var ju inte idag jag tog bilden men...hon bläddrar lite till och till slut hittar hon den och jag nickar, det är en jättebra bild men kanske inte i den vinkeln jag skulle valt, fast det sa jag ju inte till henne.
 
När jag efter en stunds småprat går mot min cykel ler hon igen.
-Jag tar dina spår här i snön och tar en fin bild jag också.
Jag önskar henne lycka till och när jag sitter på cykeln och sagt adjö då tänker jag att ja...här går hon i godan ro och tar fina bilder på sina promenader. Sen lägger hon upp dom på "insta" och får likes av sina pensionärsvänner.  Och sen tänker jag, det är så skönt att tekniken som den är passar och glädjer även dom som kanske med åren blir lite ensamma.
När jag blir pensionär...då skall jag göra likadant. Men kanske är det då ett hologram jag gör och sen skickar jag den rätt in i huvudet på mina pensionärsvänner haha...
 
Så söt hon var eller är, den lilla damen.
När jag sen kom hem, stelfrusen efter fler kortstopp, lagade jag lite mat innan jag vilade bort en stund. Riktig gourmet mat minsann och sen tog jag för första gången på länge ett matkort som jag nu tänker lägga upp här på min lilla blogg, för att det blev ett så bra ett..
Och sen skall jag ut på stan, och visa det för alla dom som inte har Instagram, facebook haha...
 
 
Japp...ugnsbakad spetskål minsann och en fuskpaj från Felix. Men visst ser det proffsigt ut. Min man var inte hemma så han fick inte smaka. Däremot så får han det kanske indirekt ändå för alla vi som gillar kål vet ju vad den kan orsaka haha...
 
Nu bär det av mot onsdag och jag skall lägga mig och titta på film. Men innan jag släcker lyset idag så hälsar jag kanske på under Robbans täcke för lite, oh, la, la...
 
Nej! Inte det oh, la, la som ni tror. Jag menar mer i typ...släppa väder syfte hihi...
 
Laters...
 
#1 - - Dixi Wonderland:

Här har det snöat hela dagen :(

Till top